Benjy tunjuk tempat simpan syabu


KUALA LUMPUR - Perbicaraan kes dadah pelakon Benjy bermula semalam dengan Mahkamah Majistret di sini diberitahu oleh seorang pegawai polis bahawa dua paket plastik disyaki syabu dijumpai dalam serbuan di sebuah apartmen di Kepong pada 11 Mac lalu.

Asisten Supritendan Mohd. Ashril Md. Johar dari bahagian risikan operasi dan tahanan Ibu Pejabat Kuala Lumpur (IPKL) selaku saksi pertama pendakwaan berkata, dia menjumpai dadah di atas meja di ruang tamu rumah berkenaan.

"Namun apabila saya bertanya kepada lelaki Melayu (Benjy) dadah tersebut milik siapa, dia hanya mendiamkan diri," katanya semasa pemeriksaan utama oleh Timbalan Pendakwa Raya, Nurmaardiana Mamat.

Terdahulu, saksi itu memberitahu, sepasukan anggota polis seramai lapan orang telah menangkap seorang lelaki Melayu (Benjy) dan perempuan Melayu di tempat letak kereta di apartmen Menara Duta 2 pada pukul 2.15 petang 11 Mac lalu.


Hasil pemeriksaan pada Benjy, mereka menemui kunci dalam poket seluar sebelah kanan dan kemudian pasukan polis dibawa lelaki itu ke apartmen Vista Mutiara di Kepong.

Di rumah bernombor C-13-6 itu, Mohd. Ashril mendakwa telah menjumpai dua paket lutsinar disyaki dadah syabu atas meja kecil di ruang tamu.

Ditanya bagaimana keadaan rumah tersebut, Mohd. Ashril memberitahu ia berserabut dan tidak kemas manakala pemeriksaan di dua buah bilik, tandas, dapur serta balkoni tidak menemui apa-apa.

"Saya tanya kepada lelaki Melayu (Benjy), selain tinggal di situ di mana lagi dia tinggal. Dia kata di Menara Duta 2," katanya.

Saksi menjelaskan, anggota polis kemudian kembali ke Menara Duta 2 di rumah No. A-6-5 namun setiba di sana Benjy merayu supaya gari di tangannya dibuka.

0 comments:

Related Posts with Thumbnails
 

3-column blogger templates(available in 4 different styles)