Luahan Jalani, Roslin


“Isteri saya hanya mampu menangis sepanjang satu malam berada di lokap,” ujar Jalani Sidek, suami Raja Azmi Raja Sulaiman ketika menceritakan mengenai pengalaman tragis isterinya yang terpaksa bermalam di lokap Balai Polis Bukit Indah pada malam Jumaat lepas.

Berkongsi cerita tentang perasaannya ketika mula-mula mendapat tahu isterinya itu ditahan polis pada Khamis, 19 Ogos lalu di lokap balai polis tersebut, Jalani mengakui dia sememangnya terkejut besar.

Kejadian itu berlaku sejurus selepas Raja Azmi dan Roslin Hashim dengan ditemani seorang rakan baik keluarga Jalani, Kamilzaman Jamil pergi ke Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD), Ampang, Selangor bagi membuat laporan polis berhubung isu dakwaan Raja Azmi dan Roslin difitnah oleh bekas isteri Roslin, Nurhayati Othman.

Nurhayati sebelum itu membuat pernyataan mahkamah mendakwa Roslin dan Raja Azmi berdua-duaan di bilik bernombor 533 di Hotel Corus, Ampang pada 7 Ogos lalu.

“Pada pukul 5 petang Khamis itu, dia memberitahu saya dia akan dibawa ke Balai Polis Pandan Indah, tapi masa itu saya tidak diberitahu dia akan dipenjarakan. Tapi pada pukul 7 malam, dia menelefon saya memberitahu dia akan dipenjarakan di balai polis tersebut,” ceritanya kepada Kosmo!.

Jalani sempat menenangkan Raja Azmi dan memberitahu dia akan mengikat jamin isterinya itu untuk keluar dari lokap tersebut.

“Namun, isteri saya bukan sahaja gagal diikat jamin, tetapi saya sendiri tidak berpeluang bertemu dengannya sehinggalah pada pagi keesokan harinya semasa perbicaraan di Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur,” tegasnya lagi.

Meluahkan kekesalannya kerana isterinya itu difitnah sebagai punca perceraian Roslin dan Nurhayati, Jalani lantas menggesa agar Roslin membersihkan nama isterinya itu.

Nurhayati berubah selepas kahwin

Jalani dan Roslin. Dua lelaki ini mempunyai hubungan yang rapat dengan diri Raja Azmi - suatu nama tersohor dalam dunia perfileman yang cukup sinonim dengan kontroversi. Seorang merupakan suami dan seorang lagi sudah dianggapnya sebagai adik kandung.

Kedua-dua Jalani dan Roslin mempunyai persamaan. Jalani merupakan bekas jaguh badminton negara sementara Roslin pula dikenali sebagai jaguh badminton negara. Namun, ramai yang tidak memahami hubungan keakraban antara ketiga-tiga mereka, khususnya antara Raja Azmi dan Roslin.

Roslin dalam pengakuannya kepada Kosmo! menegaskan dia sendiri agak terkilan apabila Raja Azmi yang dianggap sebagai ahli keluarganya itu difitnah mempunyai hubungan sulit dengan dirinya, sekali gus dituduh sebagai punca perceraiannya dengan Nurhayati.

“Impak daripada pernyataan mahkamah Nurhayati, reputasi saya dan Kak Mi di mata umum sudah tercalar dan ke mana-mana kami pergi, pastinya mereka tertanya-tanya betul ke Kak Mi dan saya buat hubungan sulit,” tutur Roslin yang memanggil Raja Azmi dengan panggilan Kak Mi dan Jalani dengan nama ringkas, Abang Jack.

Tambahnya: “Saya dengan Kak Mi tidak ada hubungan sulit. Kami rapat sebagai ahli keluarga. Sebelum saya mengahwini Nurhayati pada 9 Julai tahun ini, dia juga sudah mengetahui betapa saya dan Kak Mi akrab.”

Menurutnya, Raja Azmi yang memperkenalkan dirinya dengan Nurhayati pada Januari tahun ini. “Justeru dalam tempoh perkenalan sebelum melangsungkan perkahwinan dengan Nurhayati, dia telah melihat bagaimana hubungan keakraban saya dengan Kak Mi. Ketika itu dia kelihatan boleh menerimanya dengan hati terbuka.

“Namun, yang saya pelik beberapa hari selepas berkahwin, Nurhayati mula menunjukkan perasaan cemburunya terhadap saya dan Kak Mi, padahal sebelum kami berkahwin, dia pun sangat rapat dengan Kak Mi,” luahnya.

“Apa yang saya sangat kesalkan sehingga sanggup menceraikannya ialah apabila dia seolah-olah mengintip pergerakan saya dan Kak Mi.

“Kalau tidak mana dia tahu kami pergi menunggang kuda dan makan durian di Kem Isi Rimba di Kemensah, Hulu Klang sebelum saya menemani Kak Mi untuk membuat check-in di Hotel Corus, di Ampang sebagai lokasi pertemuan seorang rakan Abang Jack daripada Johor yang akan berjumpa kami semua di situ,” jelasnya.

Menurutnya lagi: “Sedangkan saya ada beritahu dia pada kira-kira pukul 3.30 petang, saya akan menemani Kak Mi untuk perasmian Kelab Kuda di Kem Isi Rimba kerana sepatutnya Abang Jack dan Misbun merasmikan acara tersebut tetapi disebabkan kedua-duanya tidak berkesempatan hadir, justeru kami berdua menggantikan mereka.

“Selepas itu pada pukul 7 malam saya menemani Kak Mi ke Hotel Corus dan hanya Kak Mi yang masuk ke hotel itu tapi saya menunggu Abang Jack dan rakannya itu yang dijadualkan bakal tiba di situ sejam kemudian, di luar hotel itu.”

Ungkapnya lagi: “Sehinggalah apabila saya mendapat panggilan Abang Jack mengatakan dia menerima panggilan telefon daripada Nurhayati dan keluarganya yang mengajak Abang Jack kononnya untuk ‘menangkap’ saya berdua-duaan dengan Kak Mi di bilik hotel tersebut. Sedangkan ketika mereka semua masuk ke bilik itu, saya sememangnya berada di luar hotel tersebut dan hanya menemui mereka selepas itu.

“Apabila saya mendapat tahu Nurhayati mengetahui dengan terperinci segala kegiatan saya pada hari tersebut, saya berasa sangat marah kerana bagi saya dia tidak lagi percayakan saya dan sanggup membuat intipan, sehingga membuatkan saya terus menyebut perkataan cerai.”

Mengulas mengenai pernikahannya dengan Nurhayati yang hanya kekal selama 28 hari dan isterinya sebelum ini, Faizah Mohamad pada tahun lalu yang bertahan selama 12 hari, Roslin berkata: “Siapa yang mahu berkahwin dan bercerai dalam tempoh yang singkat banyak kali. Tapi saya menerimanya sebagai takdir dan percaya ada hikmah di sebaliknya.”

Justeru, adakah Roslin sudah serik berkahwin dan bagaimana pula hubungan dia dengan Raja Azmi dan Jalani?

“Kalau ditakdirkan ada jodoh, saya akan menerimanya. Hubungan saya dengan Kak Mi dan Abang Jack juga tidak berubah, malah jika sebelum ini saya tinggal bersama Nurhayati di sebuah kondo di Wangsa Maju, kini saya kembali tinggal bersama mereka di Ukay Perdana,” akuinya yang meminati wanita yang mempunyai pegangan agama yang kukuh.

0 comments:

Related Posts with Thumbnails
 

3-column blogger templates(available in 4 different styles)