Aaron dijangkiti air kencing tikus


Keadaan terkini semakin baik tetapi masih tidak bermaya

PADA Julai lalu, rakyat negara ini cemas seketika apabila beberapa individu yang terbabit dalam misi mencari mangsa lemas di Hutan Lipur Lubuk Yu, Maran, Pahang, meninggal dunia akibat penyakit Leptospirosis (jangkitan air kencing tikus).

Lalu, apabila pelakon popular, Aaron Aziz, 33, dimasukkan ke Pusat Perubatan Tropicana pada Khamis lalu, tentu sekali peminat aktor dari Singapura ini disalut kebimbangan. Aaron disahkan terkena jangkitan air kencing kucing dan dimasukkan ke hospital berkenaan selama dua malam.

Menurut isterinya, Diyana Halik, pada minggu lalu, Aaron terbabit dalam penggambaran sebuah filem Inggeris di Singapura.

"Dalam filem terbabit, dia beraksi sebagai lelaki harimau yang sudah pastinya membabitkan babak aksi dan lasak di dalam hutan. Ketika dia melakukan babak berkenaan, hujan turun di kawasan penggambaran.

"Apabila pulang ke Kuala Lumpur minggu lalu, badannya panas sehingga mencecah 40 darjah. Pada mulanya kami bimbang dia dijangkiti demam denggi.

"Badannya panas, matanya berair dan sendi-sendinya lemah. Malah, ketika saya membawanya ke hospital, Aaron terpaksa diletakkan di atas kerusi roda kerana badannya memang tidak bermaya," cerita Diyana ketika dihubungi, Selasa lalu.
Doktor kemudian mengesahkan pelakon itu dijangkiti Leptospirosis setelah ujian ke atasnya dijalankan.

Namun wanita itu cukup bersyukur apabila tindakan membawa suaminya segera ke pusat rawatan mengelakkan keadaan lebih buruk berlaku ke atasnya.

"Di hospital, Aaron menerima suntikan antibiotik, sampel darah dan air kencingnya diambil, malah badannya dimasukkan air. Selama dua malam Aaron diletakkan di bawah pengawasan doktor di pusat rawatan berkenaan," ujar Diyana.

Ketika dihubungi, Diyana turut memaklumkan keadaan suaminya bertambah baik, bagaimanapun dia masih lagi perlu mengambil antibiotik.

"Saya minta maaf sebab Aaron masih lagi tidur. Dia juga dinasihatkan banyak berehat.

“Maklumlah, sejak akhir-akhir ini, dia bekerja tidak tentu masa. Apabila kejadian seperti ini berlaku, inilah juga masanya untuk dia berehat," katanya.

Sejak beberapa minggu lalu, Aaron berulang alik antara Singapura dan Kuala Lumpur untuk menjalani penggambaran filem berkenaan. Dia ialah satu-satunya pelakon Melayu dalam filem cereka yang dikatakan diterbitkan sebuah syarikat antarabangsa.

Akibat jangkitan berkenaan, pelakon Habil Qabil kini direhatkan seketika daripada projek terbabit, sebelum dia benar-benar sembuh untuk menyambung baki dua hari lagi penggambaran

credit:nurul

0 comments:

Related Posts with Thumbnails
 

3-column blogger templates(available in 4 different styles)