"Biarlah nak cakap apa pun" - Norman Hakim


KISAH pergolakan antara pelakon Abby Abadi dan bekas suaminya, aktor Norman Hakim tidak habis-habis diperkatakan.

Sejak disahkan bercerai pada 18 Disember 2008, selepas mereka berkahwin pada 8 Januari 2002 dan pernah berpisah buat seketika sekitar Mei 2006, Abby, 33, dan Norman, 35, sering terbabit dengan ‘perang’ yang tidak pernah tamat antara mereka berdua.

Punca utama sudah tentu penglibatan orang ketiga antara mereka iaitu pelakon Suhaiza Suhaimi atau lebih dikenali sebagai Memey, 23, yang ditangkap berkhalwat bersama Norman di sebuah bangunan pejabat di Taman Ukay Perdana, Ampang, Kuala Lumpur pada 30 Oktober 2008.

Norman dan Memey bagaimanapun selamat melangsungkan ikatan pertunangan pada Hari Raya Aidilfitri, September tahun lepas dan dijadual melangsungkan perkahwinan pada 8 Januari tahun ini.

Namun, bukan sahaja perkahwinan itu tidak jadi berlangsung pada hari tersebut, tetapi timbul pula isu baru apabila Abby sebelum itu pada tanggal 3 Januari lalu menerusi laman sosial Facebook, Abby Abadi Lurvly Fanpage telah mendedahkan Norman dan Memey seolah-olah tinggal serumah.

Ia terjadi ekoran Abby telah menelefon Norman yang lambat datang untuk menghantar dua anak mereka, Danish Hakim, lapan tahun dan Marisa Dania, enam tahun, untuk ke sekolah pada hari pertama sesi persekolahan 2011 bermula.

Namun dakwa Abby, Memey yang menjawab panggilan telefon itu sebelum meletakkan ganggang telefon selepas Abby mula menunjukkan kemarahannya kerana mendapati Memey berada bersama Norman di kediamannya ketika itu.


Selepas kira-kira dua minggu berlalu, Norman tidak pernah tampil untuk memberi maklum balas mengenai dakwaan dirinya ‘tinggal serumah’ dengan Memey itu. Begitu juga Memey yang diam seribu bahasa.

Kebetulan Norman hadir pada majlis makan malam anjuran butik terkenal, Lord’s Tailor yang diadakan bersempena meraikan penerimaan anugerah Lord’s Tailor Best Brand in Retail-Custom Made Apparel di Hotel Hilton, Kuala Lumpur, kelmarin, terus sahaja aktor bertubuh sasa itu dihampiri. Memey yang dikatakan turut hadir pada majlis tersebut bagaimanapun tidak hadir.

Sambil menghadiahkan sebuah senyuman yang cukup manis, Norman tidak menyangkal kontroversi terbaru membabitkan Abby, Memey dan dirinya itu dan tenang memberikan jawapan bahawa ketika itu dia dan Memey sedang bersarapan di Wangsa Maju, Kuala Lumpur.

Berikut sedutan temu bual bersama Norman untuk dihakimi sendiri oleh pembaca mengenai kesahihan dakwaan Abby terhadap Norman dan Memey tersebut:

Kosmo!: Kenapa Norman tak pernah tampil untuk menjelaskan isu tersebut selepas Abby mendakwa Norman dan Memey tinggal serumah?

NORMAN: Saya tak komen sebab sibuk dengan macam-macam (hal). Dengan anak orientation (orientasi sekolah) lagi. Lagi pun isu tu macam sengaja (diadakan). Dia sengaja nak highlight (tonjolkan) benda ni. Saya tahu pun lepas keluar dalam media. Saya sibuk sangat-sangat. Lepas hal daftar sekolah, anak saya kena chicken pox (demam campak) pula. Lepas tu (sibuk) dengan penggambaran lagi.


Jadi apa komen Norman mengenai isu itu?

Actually (Sebenarnya) kami keluar breakfast (bersarapan) masa tu. Memang lepas makan tu, saya nak pergi ambil anak untuk daftar sekolah. Mula-mula hantar anak perempuan (Marisa Dania ke sekolah tadika) register (daftar) pagi, kemudian yang lelaki (Danish Hakim) pula sesi petang.


Bila Abby telefon, ketika itu Norman sedang bersarapan di mana? Kenapa lambat pergi ambil anak?

Makan di Wangsa Maju, dekat downtown Seri Rampai. Actually (Sebenarnya) bukan lambat pun, saya memang dah plan (rancang) sebab perlu daftar dua orang anak sesi yang pagi dan petang. Jadi saya ingat nak pergi in between (di tengah-tengah tempoh tempoh masa tersebut), untuk lebih mudah.

Selepas mendapat tahu mengenai isu itu kenapa tidak bagi kenyataan balas untuk menjelaskan kepada peminat?

Pada saya, saya tak nak komen sebab benda ni kalau saya cakap apa-apa takut nanti orang salah tafsir. Actually (Sebenarnya) saya tak tahu pun isu ni. Saya tak sempat nak ikuti. Bila dah keluar baru saya tahu. Benda ni sebenarnya personal sangat-sangat. Saya ada juga tahu melalui Facebook anak-anak sebab link (pautan) dengan Abby. Nothing (tiada) yang surpise (mengejutkan). Tak ada yang menggemparkan sebenarnya. Terlalu personal.

Selepas keluar isu itu, ada tak mana-mana pihak yang kecam Norman? Ada sebarang impak terhadap tawaran lakonan atau penggambaran?

Benda ini personal, tak ada kaitan dengan karier. Kerja urusan kerjalah. Tak boleh campur.


Justeru, apa tindakan Norman sekarang?

Bila keluar isu itu, saya sebenarnya tak tahu macam mana nak react (bertindak balas). Kalau saya ambil apa-apa tindakan nanti, takut jadi ibarat meludah ke langit, akhirnya kena kepada saya semula.

Norman tak takut ke anggapan negatif terhadap Norman dan Memey? Peminat boleh anggap isu tinggal serumah itu betul kerana Norman mendiamkan diri sahaja?

Sebenarnya pada hari saya mendapat tahu tentang hal itu, saya berada di lokasi penggambaran, tak sempat nak over look (ambil tahu). Saya pun tak nak ambil kisah pasal benda ni. Biarlah dia orang nak cakap apa pun.

Perancangan perkahwinan dengan Memey? Jadi ke tidak? Sampai bila nak tangguh?

Memang ke arah itulah. Sebenarnya macam-macam nak kena selesaikan. Macam graf la, naik sedikit demi sedikit. Belum ada special date (tarikh khusus) lagi, but in this year (tetapi dalam tahun ini), 2011.

Apa perkembangan terkini Norman?

Saya sekarang sibuk dengan penggambaran drama Ipar Duai. (Juga) Sibuk dengan urusan anak-anak yang baru bersekolah.


source

0 comments:

Related Posts with Thumbnails
 

3-column blogger templates(available in 4 different styles)