Bayaran pengiring bintang


UMUM sudah mengetahui tentang nilai tinggi yang dikenakan oleh bintang-bintang terkenal Bollywood tetapi bagaimana pula dengan bayaran yang dikenakan oleh para pengiring mereka kepada penerbit-penerbit filem?

Jawapannya adalah semakin popular bintang Bollywood tersebut, semakin tinggi bayaran yang dikenakan oleh pengiring-pengiringnya.

Menurut sumber kepada TOI, jika penerbit-penerbit menghabiskan sehingga mencecah angka crore untuk para pelakon, mereka perlu mengeluarkan antara Rs 25,000 hingga Rs 70,000 (RM1,500 hingga RM4,500) untuk pengiring pelakon bergantung kepada pelakon mana yang diiringi itu.

"Penata rias rambut terkenal seperti Aalim dan Adhuna Babani mengenakan bayaran sehingga RS 30,000 (RM1,800) sehari," ujar sumber itu.

Tambahnya: "Jika seseorang pelakon perlu menjalani sesi untuk latihan untuk stamina tubuh mereka, penerbit filem perlu mengeluarkan kos antara Rs 8,000 hingga Rs 10,000 (RM500 hingga RM600) sehari bagi bayaran jurulatih peribadi. Bayaran itu tidak termasuk untuk kos penginapan dan perjalanan jurulatih peribadi tersebut.

Pelakon gred A Bollywood seperti Shah Rukh Khan, Aamir Khan dan Akshay Kumar diketahui mengeluarkan duit dari poket sendiri untuk membayar khidmat sekuriti.

Kata sumber itu lagi: "Pengiring Amitabh Bachchan dan Shah Rukh Khan antara yang mengenakan bayaran paling tinggi. Di kalangan pelakon wanita pula, pengiring Kareena Kapoor, Katrina Kaif dan Bipasha Basu antara yang mengenakan bayaran yang tinggi."

"Namun, jika filem-filem yang dibintangi pelakon-pelakon tersebut gagal pecah panggung, pihak yang rugi teruk sudah tentu para penerbit filem."

sumber

0 comments:

Related Posts with Thumbnails
 

3-column blogger templates(available in 4 different styles)