Kekok pertama kali


PERNAH digandingkan bersama namun bukan sebagai pasangan kekasih atau suami isteri yang mungkin ada antara babak perlukan mereka memadu cinta.

Namun, kali ini menerusi drama bersiri Gemersik Kalbu, Aqasha, 28, dan Ayu Raudhah, 27, terpaksa bercinta dan menelan bulat-bulat setiap aksi intim yang akui mereka sedikit kekok pada mulanya.

Gemersik Kalbu mengisahkan Raihana (lakonan Ayu Raudhah) yang terjerat dengan rancangan Sufian (Aqasha) untuk satu ikatan perkahwinan.

Tanpa sudi dan kerana paksaan, Raihana membiarkan perkahwinan itu sepi tanpa cinta dan mesra akibat telah berjanji untuk setia sehidup semati untuk cinta Wan Ariffin (Fazreen Rafi), iaitu bekas kekasihnya yang terbunuh ketika diragut. Raihana bagai terpukul, keliru dan terperangkap dalam kesengsaraan sendiri.

Gugur sebab penat

Pemilik nama penuh Ayu Raudhah Che Wan itu mengakui dia agak lambat untuk 'masuk' ke dalam babak-babak romantis bersama Aqasha yang baru menimang cahaya mata bersama isteri, Noor Baizura Mohd. Sabri itu.

"Ada beberapa babak intim antara saya dan Aqasha, saya akui susah sikit untuk melakonkan watak itu tapi mujur Aqasha yang banyak membantu membuatkan kami selesa," katanya yang mengakui perkara itu disebabkan statusnya sebagai seorang isteri.

Malah tambahnya sebelum memulakan penggambaran, dia harus berlatih dengan pasangannya agar tidak terlalu kaku. Isteri pemain bola sepak Negeri Sembilan, Zaquan Adha Abdul Razak itu menegaskan suaminya lebih bertoleransi terutama perkara yang membabitkan kariernya.

"Dia seorang yang profesional, ini kerja saya dan dia tidak akan marah saya. Kalau dia tak mahu tengok adegan sedemikian maka dia sendiri yang akan tutup televisyen, tambahan intim yang dilakonkan bukan keterlaluan," ujar Ayu yang akan berehat sebulan selepas tamat penggambaran drama itu.

Dalam pada itu, Ayu menafikan beberapa dakwaan bahawa rumah tangga yang dibina bersama Zaquan berantakan. Kata Ayu mereka masih bahagia dan sentiasa memahami tugas masing-masing.

"Perkahwinan kami masih bahagia dan tiada sebarang masalah yang berlaku, mengenai keguguran sebelum ini saya serah pada takdir. Apa yang terjadi ada hikmah dan mungkin kami belum dikurniakan rezeki buat masa sekarang," getus Ayu yang mengalami keguguran ketika awal penggambaran drama Gemersik Kalbu akibat terlalu penat.

Ujarnya lagi: "Saya sudah bersedia kalau dikurniakan cahaya mata, lagi cepat lagi bagus."

Sementara itu, Ayu mengakui dia belum pernah bertemu dengan birasnya, Rita Rudaini apatah lagi untuk digandingkan bersama dalam drama.

"Saya tidak punyai sebarang masalah jika kami berdua digandingkan bersama, pernah juga saya dapat tawaran untuk berlakon dengan dia tapi mungkin pihak dia yang tidak bersetuju akhirnya ia senyap begitu saja," tutur adik kepada pelakon jelita, Rozita Che Wan.

Kurus jaga anak

Firdee Aqasha Rosli atau nama komersialnya Aqasha menilai Ayu Raudhah seorang pelakon yang berbakat dan punyai rupa paras yang cantik.

"Saya selesa berlakon dengan Ayu, dia seorang aktres yang bagus dan berbakat besar. Kalau ingin membina hubungan kimia dengan dia tidak menjadi hal besar sebab dia pun seorang yang profesional," ucapnya yang ditemui bersama Ayu ketika sesi ramah mesra pelakon Gemersik Kalbu di Sri Pentas, Bandar Utama, Petaling Jaya, Selangor baru-baru ini.

Tambah Aqasha, bukan masalah besar untuk melakonkan babak romantik bersama Ayu kerana watak Sufian yang lebih romantik dan sentiasa punyai helah untuk memujuk Raihana.

Agak berbeza pegangan Aqasha, kalau Ayu pernah membaca novel Gemersik Kalbu sebelum ini namun Aqasha enggan membaca novel itu kerana mahu mencipta stail lakonannya sendiri.

"Novel itu ada dalam simpanan saya tapi saya yang tak mahu baca. Syariat seorang pelakon adalah skrip, jadi saya tak ingin dipengaruhi oleh watak dalam novel dan membawakan dengan cara saya sendiri," ujarnya yang mendedikasikan sebuah lagu berjudul Obsesiku untuk lagu tema drama itu.

Seronok menjadi bapa kepada Alehandra Ahmad, tiga bulan, Aqasha mengakui dia dapat melihat dirinya sendiri menerusi anak sulungnya itu.

"Ada anak macam mengenali diri sendiri, setiap hari adalah pengalaman baharu bagi kami sekeluarga," katanya yang ingin berdampingan dengan anaknya itu sehingga ke usia enam bulan.

Lebih fokus menjaga anak berbanding diri sendiri, Aqasha tidak menolak faktor itu menyebabkan berat badannya semakin susut.

"Kadangkala saya bangun tengah-tengah malam untuk buat susu, tukar lampin anak dan saya lebih gemar ambil bahagian berbanding menyerahkan segala tugas kepada isteri saya," tuturnya

sumber

0 comments:

Related Posts with Thumbnails
 

3-column blogger templates(available in 4 different styles)