Jac salah pilih lagu


Pentas final program realiti televisyen Mania yang telah berlangsung pada Sabtu lalu menyaksikan pertarungan lima penjuru antara penyanyi yang sudah ada nama iaitu Hazama, Stacy, Jaclyn Victor, Hafiz dan Aril.

Seolah-olah menyaksikan pertarungan antara bekas peserta program realiti Akademi Fantasia iaitu Stacy, Aril, Hafiz dan Hazama, final Mania bagaimanapun boleh dilabelkan sebagai pertandingan antara bintang program realiti apabila dalam barisan finalis berkenaan turut sama ialah Jaclyn yang merupakan juara program realiti Malaysian Idol musim pertama.

Pada akhir pertandingan, keputusan dan undian khidmat pesanan ringkas (SMS) telah menjulang Hafiz sebagai juara Mania musim pertama dengan habuan hadiah kemenangan wang tunai sebanyak RM500,000.

Ahmad Dhani selaku komposer yang menaungi Hafiz pula memenangi wang berjumlah RM300,000.

Tempat kedua dimenangi oleh penyanyi di bawah bimbingan komposer Datuk M. Nasir iaitu Stacy yang berjaya membawa pulang RM200,000. Tempat ketiga pula dimenangi oleh Jaclyn Victor dengan wang yang dibawa pulang sebanyak RM100,000.

Namun apa yang menjadi tanda tanya ialah nasib Jaclyn atau lebih mesra disapa Jac yang bernaung di bawah komposer Aubrey Suwito. Ini kerana sepanjang Mania berlangsung, Jac sentiasa menduduki tangga teratas. Tambahan pula ramai yang menjangkakan Jac akan muncul sebagai juara Mania.

Pada pentas final Mania malam itu, Jac menyampaikan dua buah lagu iaitu Arjuna dari kumpulan asal Dewa 19 berduet dengan Tiar Jinbara dan Kenangan Terindah, nyanyian asal grupSamson. Bagi penyanyi bersuara lantang ini, ramai yang mengharapkan Jac menyampaikan lagu bernota tinggi yang sudah sinonim dengan dirinya.

Jac tidak kecewa

Jac mempunyai alasan tersendiri mengenai pemilihan lagu Kenangan Terindah yang mungkin dirasakan kurang kuat untuk menjulang dirinya sebagai juara Mania.

“Jujurnya, sejak awal pertandingan, saya dapat rasakan diri ini tidak akan menang. Bukan kerana saya tidak yakin, namun bagi saya ia adalah perkara biasa apabila tiba peringkat akhir. Sudah pasti peminat akan mengundi atau menyokong hingga ke saat akhir.

sumber

0 comments:

Related Posts with Thumbnails
 

3-column blogger templates(available in 4 different styles)