Daftar Artis-artis yang ditiduri Ariel


Berikut daftar artis-artis yang ditidurin Ariel Peterporn (dirangkum dari berbagai sumber dan gosip yang beredar di internet, terselubung tidak bertanggung jawab atas content dibawah)
1. Luna Maya

2. Cut Tary
emang kasus Ariel vs Cut Tary udah diketahui ama suaminya CT, dan sempet berantem di pertengahan 2007

3. Sophia Latjuba
deket jaman dulu pas mau bikin video klip Peter Pan di awal awal karirnya

4. Ratu Felisha
kalo ini yah emang cewenya gatel, ketemu cowo gatel jg, cocok

5. Audy Item
cewe ini sempet jalan bareng sekitar tahun 2006 2007

6. Melly Herlina
vokalis group band SHE, sempet jadi mantan Ariel di taun lawas

7. Okie Agustina
mantan model plus mantan Pasha Ungu juga pernah jalan ama Ariel sekitar tahun 2003 2004

8. Aura Kasih
deket pasca film Asmara Dua Diana keluar, akhirnya jadi cewe yang bikin retak hubungan Ariel ama Luna, sempet beberapa kali kepergok Luna mereka lagi jalan bareng, pertengkaran Luna vs Aura sempat tercium Infotainmet namun dibantah oleh keduanya (konon luna ngelabrak keduanya kepergok di toko keramik)

9. Andhara Early
emang hebat si Ariel, bisa bikin wanita yang udah bersuami bersedia berselingkuh, dan lantas bercerai dan konon anak Andhara ini juga anaknya Ariel.

10. Amy Lee
model inggris ini konon terlibat cinta lokasi ama Ariel, pada pembuatan iklan bareng.

11. Jennifer Arnelita
model bandung ini, emang jadi TTM Ariel jaman dahulu kalo pas kang Ariel maen ke Bandung

12. Ardina Rasti
Model ini sempet jadi model video klip Ariel

13. Tyas Mirasih
Gw jg bingung ini dateng dari mana, satu satunya sejarah mungkin hanya karena Tyas udah beken jadi wanita yang bisa “dibeli”

14. Joanna Alexandra
cewe ini ketemu udah cukup lama dan deket pas pembuatan video klip peter pan

‎​15. Sarah Amelia
wanita ini resmi di nikahi Ariel pada tahun 2007, kawin terpaksa ini akhirnya kandas di tahun 2008, dapet anak juga nih si ariel (mgkn ga sempet nanya keluarin di dalem apa di luar kali yaa)

16. Karenina
dideketin Ariel juga pas jadi model video klipnya

17. Dian Sastro

18. Ladya cheryl
Again model video clip

19. Wulan Gitno

20. Maia Ahmad

21. Julia Perez

credit:mohroslan@gmail.com

AC Mizal Sahkan Terima Gelaran Datuk


KUALA LUMPUR: Pelakon dan pengacara AC Mizal mengesahkan menerima darjah kebesaran yang membawa gelaran Datuk daripada Sultan Pahang.
Bekas pengacara Akademi Fantasia itu mengakui telah menerima surat penganugerahan tersebut pada awal Ramadan lalu dan bakal menerima secara rasmi gelaran berkenaan mengikut adat istiadat istana pada akhir tahun ini.
"Saya sudah menerima surat dari pihak istana berhubung perkara ini namun belum lagi menghadiri majlis penganugerahan secara rasmi di istana.
"InsyaAllah ia mungkin diadakan pada hujung tahun ini, tapi pihak istana sudah memberi keizinan untuk saya terus mengunakan gelaran tersebut," ujarnya ketika ditemui pada Majlis Ulang Tahun ke10 Perkahwinan Vanida Imran dan Rashidi Ishak, Isnin.
Bagaimanapun, menurut AC dia masih belum mengunakan gelaran tersebut dan masih dalam proses mempersiapkan diri.
"Gelaran itu satu anugerah kepada saya. Ia bagus untuk bisnes yang sedang saya jalankan sekarang, namun begitu buat masa ini saya belum berani untuk mengunakannya kerana belum menghadari majlis penganugerahan.
"Saya masih dalam proses untuk berubah daripada seorang artis kepada ahli perniagaan selain mahu menerima gelaran tersebut," ujarnya.
Dalam pada itu, Pengerusi AC Konsortium Sdn Bhd ini juga memberitahu gelaran Datuk yang diterimanya merupakan rezeki selepas dia menceburkan diri dalam bidang perniagaan.
"Saya dapat gelaran ini disebabkan kejayaan saya sebagai artis yang berjaya dalam perniagaan. Walaupun belum setahun lagi perniagaan saya ini tapi Alhamdulilah rezeki perniagaan saya semakin baik.
"Secara tidak langsung saya boleh memberi contoh yang baik kepada artis-artis muda yang lain. Saya tidak mahu artis hanya dikaitkan dengan cerita-cerita negatif sahaja," katanya.
Selain itu, AC memberitahu dia tidak pernah meningalkan dunia seni sejak bergelar usahawan. Namun dia mengakui lebih memilih tawaran yang bersesuaian dengannya.
"Saya masih dalam industri seni. Saya ada kontrak dengan Astro selama dua tahun lagi. Insya-Allah lepas raya ini ada program yang akan saya kendalikan.
"Untuk tawaran berlakon memang sekarang saya kurangkan sedikit sebab saya ada tanggungjawab terhadap perniagaan yang saya usahakan ini. Namun begitu saya masih menerima tawaran yang bersesuaian dengan umur dan masa saya," kata AC.

credit:Jill Larte BG

Zahida Rafik Sudah Berkahwin Dengan Menteri Di London?


Zahida Rafik ini sudah pun berkahwin dengan seorang menteri di London sebelum bulan puasa hari tue. Khabarnya bukan sebagai isteri pertama. Mungkin kedua, mungkin ketiga.

credit:www.beautifulnara.com

gitaris Estranged pegang anjing



credit:beautifulnara.com

Fox tolak permintaan Jennifer Lopez


PENYANYI Jennifer Lopez dilaporkan telah bersetuju dengan kontrak AS$12 juta (RM38.4 juta) untuk menjadi juri program realiti, American Idol (AI) walaupun sebelum ini meminta bayaran sebanyak RM48 juta.

Dia yang sudah lama berbincang dengan pihak American Idol disahkan akan menjadi juri program itu selepas pengunduran Simon Cowell, Ellen DeGeneres dan Kara DioGuardi.


Bukan sahaja meminta RM48 juta, Jennifer juga difahamkan mahu berlakon dalam filem serta beberapa siri televisyen dengan syarikat perfileman yang menerbitkan American Idol iaitu Fox, Fremantle dan 19 Entertainment.

Namun, permintaan untuk terlibat dalam filem dan program TV tidak dipersetujui. Menurut satu sumber: "Dia berharap untuk terlibat dalam filem supaya dapat mengukuhkan lagi kariernya tetapi pihak Fox telah menolak permintaannya."

Pengurus Jennifer, Benny Medina telah mengaturkan perjumpaan antara pihak produksi sekitar Jun lalu dan Jennifer telah menerima tawaran tersebut sekitar Julai lalu. Dia difahamkan turut ditawarkan oleh Simon untuk menjadi juri kepada program The X Factor versi Amerika Syarikat yang dijangka disiarkan pada tahun depan.

Penyanyi berusia 41 tahun itu yang 'dibuang' daripada rekod label Sony Music Epic Records tahun lalu juga difahamkan telah meminta penerbit American Idol hanya mengumumkan penglibatannya sebagai juri sekitar bulan ini.

"Kariernya sudah mula menjunam. Justeru, dia meminta berita itu diumumkan bulan ini kerana Jennifer akan memasarkan single terbarunya pada masa yang sama," tambah sumber itu.

Antara jenaka dan spiritual M.Rajoli


SETIAP insan yang hidup di muka bumi ini tidak akan terlepas daripada kematian termasuklah mereka yang bergelar artis. Apa yang membezakan setiap orang itu adalah cara mereka dijemput Tuhan.

Jumaat lalu, bersamaan dengan Syawal kelapan, seorang lagi insan yang bergelar seniman, M. Rajoli telah dijemput Ilahi selepas berperang derita limfoma sejak November 2007. Bagaimanapun, pelakon yang cukup terkenal dengan karakter warak dan lucu ini disahkan meninggal dunia di Hospital Ampang, Selangor pada pukul 10.45 malam kerana mengalami masalah tekanan darah rendah dan masalah jantung.

Perginya pemilik nama sebenar Mohd. Rajoli Mohd. Zin pada usia 65 tahun itu telah meninggalkan dua orang balu, Hashimah Mohd. Din dan Wan Chik Daud serta empat orang anak hasil perkongsian hidup bersama Hashimah iaitu Siti Zaleha, 34, Nur Muhammad, 33, Siti Nazirah, 27, dan Mohd. Ariff, 23, bersama tujuh cucu.

Menurut pengarah lakonan sitkom komedi Salam Pantai Timur, Sabri Yunus, M. Rajoli sememangnya terkenal di kalangan rakan artis sebagai seorang yang suka berjenaka untuk menghiburkan semua orang.

Katanya, apa yang istimewa tentang seorang insan bernama M.Rajoli ialah dia mempunyai latar belakang yang kukuh.

“Memang M.Rajoli sudah masuk ke dalam industri seni sejak era 60-an tetapi dia aktif sepenuhnya sejak ketika umurnya sudah matang. Di situ saya nampak dia sudah kukuh latar belakangnya dengan pengalaman kehidupan sebelum melalui liku-liku kehidupan sebagai artis.

“Kalau kita tengok, apa yang arwah buat menunjukkan yang peribadinya sudah kukuh,” katanya kepada Kosmo!.

Tambahnya, pengalaman sepanjang empat tahun berkerja dengan M.Rajoli dalam Salam Pantai Timur, dia boleh melihat sisi sebenar lelaki itu di luar kepompong sebagai seorang artis.

“Seingat saya boleh dikatakan sebelum setiap rakaman sitkom itu M.Rajoli akan membacakan doa. Perkara itu sudah menjadi satu tradisi sepanjang rakaman itu berlangsung.

“Semua pelakon pun memberikan kerjasama dan adakalanya bila arwah terlupa pelakon-pelakon lain akan mengingatkan,” ujarnya.

Jelasnya lagi, secara peribadi dia merasakan pemergian M.Rajoli yang lahir pada 7 April 1945 di Pasir Mas, Kelantan umpama kehilangan seorang insan yang sering dijadikan rujukan berkaitan hal agama.

“Kami tahu kepakaran dia dalam pengajian al-Quran dan biasanya jika bertanya hal agama, arwah akan membaca ayat al-Quran berkaitan bersama terjemahannya sekali.

“Selain bakat lakonannya yang besar dalam bidang seni, pengetahuannya yang luas dalam agama menjadi suatu keistimewaan buat M.Rajoli,” katanya tentang sikap pelakon itu yang kini hanya tinggal dalam kenangan.

Nora beraya di Bali


MEMASUKI kali kedua menyambut lebaran bersendirian, Nora Danish menganggap sambutan perayaan itu tetap sama. Tiada perubahan nyata walaupun dia tidak lagi memegang gelaran isteri Toh Muda Rizal Ashram Ramli atau lebih mesra dipanggil Jejai.

Bukan sahaja ketika melewati hari raya, wanita berusia 28 tahun itu masih dekat dengan keluarga sebelah bekas belahan jiwanya. Bahkan, hubungan antara Nora dan adik-beradik Jejai tetap utuh biar berdepan kenyataan runtuhnya tembok dibina sebelum ini.

Maka, tidak hairan Nora yang dikurniakan seorang hero comel, Putera Rayqal Rizal Ashram, dua tahun, hasil perkongsian hidup dengan Jejai, masih beraya dengan keluarga Tan Sri Ramli Ngah Talib.

Tanpa gagal, dia bersama ibunya, Sally Talib tetap akan muncul di kediaman mantan Menteri Besar Perak itu di Taman TAR Villa, Ampang, Kuala Lumpur.

“ Cuma, tahun ini, saya tidak dapat beraya dengan keluarga mertua kerana mereka menunaikan umrah sejak penghujung Ramadan lalu. Hanya raya keempat lalu mereka pulang ke Malaysia.


“Namun, saya tetap beraya dengan Jejai kerana dia juga mahu bermesra bersama Rayqal,” jelasnya yang sudah berangkat ke Bali, Indonesia pada raya kedua untuk bercuti selama lapan hari bersama anak dan ahli keluarganya.

Dalam waktu sama, wanita yang dilahirkan pada 7 Mac 1982 itu berkongsi pengalaman beraya dua kali dengan Jejai. Nora mengaku dia tidak mampu membuang perasaan merindui beragam momen bersama bekas suami apatah lagi menyambut hari penuh bermakna itu.

“Saya teringat kenangan menyiapkan suami pada pagi raya. Detik ini cukup lain berbanding hari lain. Saya berdoa supaya tahun depan sudah ada suami dan dapat beraya dengannya. Tidak perlu lagi bersendiri,” pantas tutur Nora yang sentiasa membuka pintu hatinya menerima kehadiran lelaki baru dalam hidup.

Menyediakan empat pasang baju untuk Rayqal rekaan Ezuwan Ismail, Nora yang menjalani penggambaran drama rantaian, Putera Katak sepanjang bulan puasa lalu menyambut hari raya dengan sederhana. Itu terbiasa diamalkan sejak dulu lagi.

“Tahun ini tumpuan hanya diberi kepada Rayqal. Bayangkan, kini, kalau saya membeli belah, asyik fikir tentang susu, makanan dan pakaian dia saja. Saya pula lebih senang beraya seadanya,” terang Nora.

Akrab

Dua adik kembar Jejai, Putri Azalea Ashram dan Putri Yasmin Ashram tidak terkecuali begitu menyayangi Nora. Kalau diikutkan, mereka punya banyak persamaan lalu melengkapkan kitaran hubungan antara satu sama lain. Nora, Azalea dan Yasmin seusia. Justeru, tidak hairan jika mereka dengan mudahnya bersatu.

“Kami rapat sebab faktor usia. Secara kebetulan, kami berumur 28 tahun. Selain itu, minat terhadap dunia fesyen membuatkan saya, Azalea dan Yasmin serasi bersama. Hubungan ini bermula sebelum saya mendirikan rumah tangga dengan Jejai. Waktu itu, saya baru bergelar tunangan Jejai.


“Namun, tidak dinafikan, ikatan kami semakin akrab selepas saya dan Jejai berpisah. Meskipun perkahwinan saya dan abang mereka tidak mampu bertahan lama, Azalea dan Yasmin tetap menganggap saya seperti keluarga mereka sendiri. Saya cukup terharu dengan layanan mereka.

“Kebiasaan, kalau kita sudah tidak ada sebarang hubungan dengan suami, terjadi situasi keluarga mertua dan adik-beradik ipar mula bersikap dingin dan menjauhkan diri. Tetapi, atmosfera ini tidak berlaku kepada saya yang semakin disayangi oleh mereka,” katanya sambil memanjatkan kesyukuran.

Menganggap Azalea dan Yasmin sebagai teman setia berada di sampingnya tatkala menjalani hari bersinar atau kelam, Nora atau nama sebenarnya Nora Mohd. Danish Hanif sempat menghuraikan satu persatu personaliti dua beradik kembar lahir selang empat minit yang dikenali beberapa tahun lalu.

“Selain mereka sarat dengan sifat merendah diri, Azalea sebagai kakak dilihat sebagai wanita periang, matang dan punya karakter yang sangat comel. Cuma, ada waktunya, Azalea berperangai sedikit kebudak-budakan dan kelakar seperti ibunya (Raja Noora Ashikin Raja Abdullah, 63).

“Sementara itu, Yasmin pula gemar berseorangan. Dia suka buat hal sendiri. Tetapi, ada masanya, dia boleh berbual banyak benda dengan orang sekeliling yang dia rasa selesa,” jelas Nora yang meluah kebahagiaan dikurnia insan-insan dengan aura positif ibarat Azalea dan Yasmin dalam kehidupannya.

Dua beradik kembar, Azalea dan Yasmin saat diminta menumpahkan pendapat peribadi terhadap bekas kakak ipar juga kawan baik mereka, tidak mengambil waktu panjang untuk berbicara. Satu persatu dihuraikan tentang Nora yang dicintai sepenuh hati.

Azalea yang mendirikan rumah tangga dengan Alfi Aliza, 28, pada 6 November 2009 mengaku hubungan baiknya dengan Nora tidak menunjukkan garis perubahan walau sedikitpun. Semua masih sama ibarat wanita itu membina masjid dengan abang sulungnya pada 20 Jun 2006.

“Selepas Nora berpisah dengan Jejai, hubungan saya dengan Nora menjadi semakin erat. Terus terang, dia senang bergaul dengan orang lain sekali gus membuatkan kami lekas ada keserasian untuk bersahabat baik. Punya kecintaan terhadap bidang fesyen, saya boleh berkongsi apa saja tentangnya.

“Jika suatu hari nanti dia ditakdirkan bertemu lelaki baru dalam hidupnya, saya tetap mahukan hubungan ini berkekalan. Dia juga memiliki hak untuk menemui cinta baru selepas rumah tangga yang dibina dengan abang saya tidak berpanjangan,” ungkap Azalea yang sentiasa meminjamkan bahunya jika Nora melewati kedukaan.

Paling menakjubkan, pemilik kedai menjual kandi, coklat dan gula-gula, My Love Candy itu begitu mengagumi ciri khas Nora yang sentiasa tabah saat dihadapkan pelbagai gosip kurang enak. Biarpun kecil molek fizikalnya, semangat wanita itu sungguh terbilang tingginya.

“Nora juga boleh berdiri di atas kaki sendiri. Saya lihat, ramai orang selesa dengan dengan personalitinya yang baik hati. Saya amat menghormati dia sebagai bekas kakak ipar dan teman rapat,” jelas Azalea sambil Yasmin yang berada di sisinya menganggukkan kepala tanda setuju.

Selain menyayangi Nora, Azalea dan Yasmin juga mencintai lelaki sama - Rayqal. Kerenah kanak-kanak tersebut yang semakin bijak bertutur dan gemar membodek orang lain menceriakan hidup mereka. Andai sehari tidak ketemu, tidak keruan dua ibu saudara glamor dan berstatus sosialis itu.

“Bagai menjadi lumrah, anak saudara pertama dalam keluarga pasti disayangi dan mendapat lebih perhatian. Bayangkan, tahun lalu, baju Melayu Rayqal kami yang jahit manik dan menambah perincian. Malah, kalau pergi mana-mana, ada saja hadiah dibelikan untuk si cilik ini,” akhiri Yasmin dalam lontaran suara lemah-lembut

credit:KOSMO

Rumah Paris Hilton jadi macam zoo


NEW YORK - Aktres sensasi Amerika Syarikat (AS), Paris Hilton sanggup menjadikan beberapa buah rumahnya sendiri sebagai tempat pemuliharaan haiwan jinak umpama sebuah zoo mini, lapor sebuah akhbar semalam.

Menerusi laman perkongsian Twitter, dia menyiarkan gambar terbaru dirinya bersama 20 ekor arnab yang didakwanya berjaya diselamatkan daripada beberapa kedai haiwan yang mahu menjadikannya makanan ular.

"Saya perlu menyelamatkan haiwan itu. Kini haiwan tersebut berasa gembira setelah tinggal bersama di rumah saya dan saya berasa seronok dapat mengubah nasib mereka semua," kata pelakon berusia 29 tahun itu dalam rangkaian sosial tersebut.

Hilton sebelum ini turut dikenali kerana memiliki 17 ekor anjing selain memelihara dua ekor monyet, dua ekor kucing, tiga ekor memerang, seekor anak tikus possum, seekor kambing dan terbaru seekor babi kecil.

"Haiwan-haiwan itu ialah makhluk yang cantik dan menjadikan dunia sebagai sebuah tempat yang baik untuk didiami.

"Saya amat menyayangi haiwan. Haiwan-haiwan itu menjadikan saya berasa gembira," kata Hilton. - Agensi


credit:KOSMO

Luna rai Ariel


SELEPAS memberi ucapan selamat ulang tahun kepada kekasihnya, Ariel di Twitter, Luna Maya yang tidak pernah jemu mengunjungi Ariel di lokap datang ke penjara tahanan vokalis itu bagi meraikan hari ulang tahun ke-29 Ariel.

Dilihat hadir bersama pengurusnya, Vitalia Ramona dengan menaiki kereta Toyota Alphard bernombor pendaftaran B 261 UNA warna hitam, Luna bagaimanapun tidak memberi sebarang kenyataan kepada pihak media yang mengerumuninya.

Sebaliknya Luna hanya melemparkan senyuman kepada sejumlah wartawan yang mahu mendapatkan kenyataan daripadanya.

Kedatangan pelakon, hos dan model kelahiran Bali itu juga dilihat tidak membawa sebarang hadiah ulang tahun atau kek seperti yang dilakukan oleh keluarga Ariel.

Luna hanya kelihatan santai membawa sebuah beg tangan dan dilihat pulang selepas menghabiskan masa meraikan Ariel


credit:KOSMO

Aida Aris Dan Husfarid Diijabkabul


Aida Aris, 38, selamat diijabkabul dengan suaminya, Husfarid Shaikh Ali @ Shaikh Hussain, 38, di Taman Sierra Ukay, semalam.

Husfarid yang berkhidmat dengan syarikat penerbangan nasional, MAS, telah bertemu Aida Aris pada awal tahun ini. Pertemuan itu telah menimbulkan bibit-bibit cinta antara mereka.

Majlis ijabkabul ini telah dihadiri teman rapat dan sanak saudara kedua-dua belah pihak. Manakala acara pernikahan ini diuruskan oleh Ustaz Daim Jajuli, dari Pejabat Agama Islam Gombak Timur.


sumber:http://www.meow.my

Pelawak Yusof Chong Meninggal Dunia


Al Fatihah buat pelawak Yusof Chong yang telah meninggal dunia petang Ahad (5 September 2010) di Hospital Selayang akibat komplikasi penyakit seperti sakit jantung dan darah tinggi. Arwah Yusof Chong berusia 63 tahun dan telah dirawat di Hospital Selayang selama 5 hari sebelum kematian beliau.

Jenazah arawah Yusof Chong telah pun selamat dikebumikan selepas solat terawih malam tadi. Sama-samalah kita doakan agar Allahyarham ditempatkan di kalangan orang yang beriman. Al- Fatihah


sumber:http://www.meow.my/

Hijrah Farahdiya


MENGAMBIL cuti lebih sebulan baru-baru ini, Farahdiya Mohd. Amin menolak banyak tawaran lakonan. Bukan ingin berehat tetapi Farahdiya yang lebih selesa dengan panggilan Farah itu tidak mahu dirinya menjayakan satu lagi watak antagonis.

Bagi aktres berusia 26 tahun itu, dia mahu menunggu watak yang boleh mencabar dirinya. Penantian itu mendatangkan hasil apabila Farah diberi amanah untuk memainkan peranan sebagai wanita bertudung bernama Saadatul Saadiah.

Pertama kali bertudung dalam drama Chinta, Farah akan digandingkan bersama Adi Putra dan Fasha Sandha. “Walaupun mendapat tawaran lakonan, saya memilih untuk menunggu. Rasanya saya telah membuat keputusan yang berbaloi.

“Kali ini saya bukan sahaja bertudung dalam drama tetapi juga memainkan watak baik. Saya seorang wanita yang berpendidikan tinggi dan merupakan seorang peguam dari latar belakang keluarga baik,” kata Farah ketika ditemui pada majlis berbuka puasa bersama pelakon Hotel Mania.

Sudah biasa mendengar penonton memuji lakonannya sebagai wanita jahat, Farah ingin membuktikan kepada audiens bahawa dia juga mampu menjayakan peranan baik. Maka, ketika Farah mendapat tawaran itu, dia melonjak kegembiraan.

“Ketika mendapat tawaran itu, saya seperti tidak percaya sehingga saya melompat-lompat kegembiraan. Bukannya saya langsung tidak pernah menjayakan watak baik. Tapi yang ini agak berlainan. Diharap selepas ini lebih ramai penerbit dan pengarah akan menawarkan watak sedemikian,” tambah Farah.

Tidak kisah memakai tudung atau berpakaian seksi semasa berlakon, Farah menyatakan solekan turut memainkan peranan dalam membantu dia kelihatan baik atau jahat. Selain daripada itu, pembacaan skrip juga menjadi faktor penting dalam menjiwai watak.

“Kalau watak jahat, saya tidak perlu melakukan kajian. Sekarang, saya perlu membaca skrip dan memahami siapa itu Saadatul. Rasanya ia bukan sesuatu yang mudah tetapi saya akan berikan yang terbaik,” jelasnya yang masih belum mendapat skrip penuh.

Farah akan beraya di Kuala Lumpur tahun ini. Bercuti selama seminggu, dia akan menggunakan masa ini untuk membeli-belah di Kuala Lumpur dan mungkin Singapura.

“Selalunya raya saya dan keluarga akan pulang ke Johor Bahru. Tapi bermula tahun lalu, kami beraya di Kuala Lumpur. Jadi cuti ini, saya hanya akan berehat dan membeli-belah. Seronok membeli-belah semasa hari raya kerana tidak ramai orang,” jelasnya lagi.

Tak takut Julfekar


Sudah diketahui umum bahawa hati Farah sudah dimiliki, dia bagaimanapun belum terdesak untuk mendirikan rumah tangga. Tidak menolak jodoh atau menetapkan usia untuk berkahwin, Farah meminati lelaki Melayu berkulit sawo matang.

Jarang sekali berbual mengenai perkahwinan, Farah kini sedang sibuk dengan rakaman album terbarunya. Baginya, lakonan dan nyanyian mempunyai kepentingan sama kepada dirinya. Jadi dia tidak boleh memilih untuk meninggalkan salah satu bidang itu.

Nyanyian merupakan minatnya sejak kecil. Cuma kebelakangan ini dia dilihat lebih aktif berlakon. Ditambah dengan album keduanya, Yang Ku Puja (2006) tidak mendapat promosi yang sepatutnya, ramai yang beranggapan Farah sudah kurang menyanyi.

Mendapat panggilan daripada komposer, Julfekar Ahmad Shah untuk menerbitkan album bersama, Farah kini sudah merakamkan sebuah lagu. “Selepas perbincangan selama sebulan, saya dan Julfekar membuat keputusan untuk menerbitkan lagu.

“Kami memilih lagu bersama tetapi secara kebetulan semua lagu yang dipilih merupakan lagu dia. Jadi saya tidak kisah kerana untuk menerima tawaran daripada Julfekar sendiri sudah cukup bagus,” katanya.

Bekerjasama dengan Julfekar membuatkan ramai yang tertanya-tanya sama ada Farah tidak bimbang memandangkan apa yang berlaku kepada penyanyi lain sebelum ini.


“Saya tidak mahu menilai dengan apa yang berlaku. Saya telus dan niat kami berdua adalah untuk menghasilkan album. Jangan disebabkan orang lain, niat saya disekat. Lagipun sebelum saya membuat sebarang keputusan, saya akan merujuk kepada ayah saya dahulu. Diharap tidak ada masalah yang timbul kerana kami berdua sudah berbincang,” ujar Farah.

Belum menandatangani kontrak dengan Julfekar, album sebanyak lima buah lagu itu dijangka siap selepas sambutan hari raya nanti.

“Sekarang lima lagu sahaja sudah cukup untuk dijadikan album penuh. Menariknya, kali ini saya akan menyampaikan lagu pop rock. Selebihnya merupakan lagu balada,” tambahnya.



credit:KOSMO

Dedah perkara sebenar


MEMEGANG gelaran sebagai juara program realiti Akademi Fantasia musim keempat (AF4) membuatkan dirinya tidak dapat lari daripada gosip-gosip liar yang cuba untuk menjatuhkan namanya.

Kira-kira setahun yang lalu pemilik nama Mohd. Faizal Ramly ini telah dihambat dengan pelbagai gosip angkara berkahwin dengan tidak memberitahu pihak media dan peminat-peminat. Pendek kata perkahwinan anak kelahiran Terengganu itu secara senyap-senyap dan sudah tentu menimbulkan misteri, khususnya buat pihak media – misteri yang harus dibongkar! Itu menjadi pencetus Faizal sering menjadi berita hangat yang malangnya bukan berunsur positif, sekali gus menenggelamkan publisiti tentang karier seninya.

Mengimbas semula pernikahan kontroversinya itu, menurut Faizal, dia dan isterinya Nur Asyikin Mansor, 24, telah diijabkabulkan pada 12 Februari 2009 di Temerloh, Pahang.

Katanya, dia dan Nur Asyikin sebenarnya sudah lama berkenalan tetapi selepas berlakon bersama dalam filem Momok The Movie, barulah mereka mengambil keputusan untuk mendirikan rumah tangga.

“Mungkin saya pun silap juga sebab tidak memberitahu media saya hendak berkahwin. Saya ingat nak buat majlis kecil-kecilan sahaja. Masa itu saya fikir nak buat benda baik, jadi buat apa nak tunggu-tunggu lalu kami pun terus berkahwin,” ucapnya ketika hadir pada sesi fotografi di Studio Utusan, baru baru ini.

Dalam pada itu, Faizal menegaskan dia ingin membetulkan fakta tentang berita yang ditulis sebelum ini yang mendakwa keluarganya di Terengganu tidak mengetahui tentang perkahwinannya itu.

Bukan untuk menegakkan benang yang basah tetapi Faizal hanya mahu memberitahu perkara sebenar kepada umum demi keberkatan hidupnya bersama keluarga di hari-hari yang mendatang kelak.

“Ketika (dihujani pertanyaan media) itu, keluarga saya sebenarnya panik kerana tiba-tiba sahaja wartawan datang dan menghubungi mereka di rumah. Keadaan itu membuatkan mereka panik dan secara tidak langsung keluar kenyataan bahawa mereka tidak tahu bahawa saya sudah berkahwin,” ujarnya.

Nikmat hidup berkeluarga


Lega selepas meluahkan mengenai perkara itu, Faizal sambil menguntumkan senyuman buat dua insan di sebelahnya yang benar-benar membawa sinar harapan yang terang dalam hidupnya kini. Jika pada tahun lepas, dia pertama kali bergelar suami, namun pada tahun ini dia melengkapkan dirinya dengan bergelar bapa pula.

Sememangnya kurniaan Allah memberikan rezeki yang tiada tolok bandingnya ini – seorang bayi comel yang dinamakan sebagai Nur Alia Damia, lapan bulan menambahkan lagi kebahagiaan rumah tangga yang didirikan Faizal dan isteri.

Justeru, sambutan hari raya kali ini benar-benar membawa keseronokan buat Faizal kerana ini kali pertama dia menyambutnya sebagai seorang bapa.

Ketika sesi fotografi ini kebahagiaan keluarga muda itu terserlah saat Faizal dan isteri asyik melayan telatah anaknya yang ceria setiap kali dirinya dirakam jurufoto.

“Saya mengakui dapat merasakan betapa nikmatnya hidup berkeluarga dan keseronokan menjadi seorang suami dan bapa kepada Damia yang keletahnya agak lasak ini. Selepas sudah berkeluarga ini, fokus saya pun lebih menjurus kepada keluarga terutamanya isteri dan anak-anak,” ungkapnya.

Selain keluarga, Faizal kini menumpukan perhatian kepada kerjayanya sebagai anak seni. “Tujuan saya berada di sini sebagai artis juga adalah untuk menjual bakat yang saya ada. Sebab itu kalau boleh, saya tidak mahu melibatkan isteri dan anak-anak dalam kerjaya seni saya,” tutur Faizal.

Bagaimanapun, Faizal bersyukur kerana peminat-peminat sentiasa dan masih menyokong kerjayanya sehingga sekarang.

“Bila terjumpa peminat, mereka juga sering bertanya khabar dan menanyakan perkembangan terkini diri saya,” ujarnya.

Sementara menurut Nur Asyikin, keputusan yang diambilnya untuk berkahwin dengan Faizal adalah tepat kerana dia tertarik dengan kesopanan dan senyuman Faizal.

“Faizal suka merendah diri dan tidak sombong, hormat orang tua, tidak berlagak dan yang paling saya suka senyumannya.

“Tetapi selepas berkahwin dengan Faizal, saya harus faham dengan kerjaya dia sebagai seorang artis dan mempunyai ramai peminat,” akuinya.


credit:KOSMO

Lelaki palsukan gambar bogel Emma Watson dibebas


MANCHESTER - Seorang lelaki Britain, John Cavanagh yang didakwa menyebarkan gambar-gambar bogel palsu aktres filem Harry Potter, Emma Watson (gambar)) tidak dikenakan hukuman penjara, lapor sebuah akhbar semalam.

Hakim di mahkamah Manchester Crown sebaliknya mengarahkan dia melakukan kerja-kerja kemasyarakatan selama tiga tahun dan didaftarkan sebagai seorang pesalah seksual.

Cavanagh didakwa mengubah suai lapan gambar Watson secara digital dengan menggantikan tubuh wanita bogel lain sebelum dimuat turun pada Mei lalu yang ditemui di dalam komputer lelaki itu.

Dia turut diarahkan untuk tidak menghubungi Watson selama lima tahun dan dilarang daripada menggunakan Internet kecuali untuk mencari pekerjaan. - Agensi

Memey hampir tergelak


BUKAN menjadi perkara mengejutkan saat Norman Hakim mengambil kata putus mengikat tali pertunangan dengan Memey Suhaiza. Bahkan sebelum ini, bertebaran khabar angin yang mengaitkan pasangan itu bakal bersatu di alam rumah tangga dalam waktu terdekat selepas lama menjalin cinta.

Kini, tiada lagi rahsia apabila kedua-dua pelakon itu bersepakat mengikat tali pertunangan pada 13 September ini bersamaan hari raya keempat selepas sembahyang Asar. Sudah pasti, Norman, 34, dan Memey, 22, mahukan yang terbaik dalam hubungan mereka mengharungi fasa selanjutnya sebagai suami isteri.

Hadir bersama pada majlis berbuka puasa dengan Rumah An-Najjah dan Rumah Nurul Qanaah di Hotel Istana, Kuala Lumpur Rabu lalu, pasangan itu muncul berbaju sedondon rona merah. Wajah masing-masing, baik Norman mahupun Memey, jelas terlihat teruja menantikan hari bersejarah selang beberapa hari lagi.

Pantas sahaja, Norman mengakui sudah lama berniat untuk menjadikan Memey sebagai tunangannya. Cuma, belum bertemu waktu bersesuaian ditambah setiap daripada mereka harus menumpukan sepenuh komitmen terhadap dunia lakonan.

Berikut sedutan temu bual Habhib dengan pasangan berdarah manis itu.


Habhib: Tahniah diucapkan kepada Norman dan Memey yang bakal melangsungkan majlis pertunangan tidak lama lagi. Jadi, bagaimana dengan persiapan untuk acara ini?

Norman: Buat masa ini, saya sedang sibuk menjalani penggambaran telefilem berjudul Sabar arahan Erma Fatimah sebelum dapat bercuti untuk hari raya. Alhamdulillah, segala persiapan dilakukan oleh keluarga. Tanpa mereka yang banyak membantu, saya tidak tahu macam mana kelak majlis pertunangan ini. Lagipun, saya tidak beria membuat upacara besar-besaran. Yang penting, adat seperti merisik dan bertunang ini tetap mahu dijalankan sebab saya mahu Memey rasa pengalaman pertama ini.

Memey: Saya juga tengah beri sepenuh tumpuan terhadap telefilem Osman Berani untuk siaran Astro Ria. Begitupun, dalam kesibukan berada di set penggambaran, kami sempat mencuri masa untuk membuat persediaan. Saya hanya pulang ke kampung dua hari sebelum raya. nasib baik keluarga saya juga banyak membantu menjalankan persediaan untuk majlis pertunangan ini. Saya akan memakai sepersalinan putih rekaan Ezuwan Ismail dan masih mencari jurusolek sesuai.

Mengapa ia diadakan pada hari raya keempat sedangkan waktu itu orang tengah sibuk menyambut lebaran.

N: Walaupun ia dilakukan pada hari raya, saya bagaimanapun rasa ia lebih bertepatan kerana pada waktu ini keluarga terdekat dan sanak saudara masih berkumpul di kampung halaman masing-masing. Justeru, mereka dapat hadir sambil memeriahkan majlis pertunangan kami walaupun ia dibuat dalam suasana cukup sederhana.

M: Saya tidak kisah dengan tarikh pertunangan ini yang berada pada hari keempat seluruh umat Islam menyambut hari raya. Yang penting, ramai keluarga dapat hadir sama menyaksikan hari bersejarah kami.


Bagaimana perasaan untuk bergelar tunangan orang?

N: Terus terang, perasaan saya biasa saja sebab sebelum ini pernah melalui proses mendirikan rumah tangga. Cuma, pada pendapat saya, apabila sudah lama berkawan, tibalah masa untuk saya melakukan anjakan paradigma terhadap hubungan ini agar ia dapat lebih keberkatan. Saya harus bergerak ke hadapan dalam soal ini. Institusi kekeluargaan menjadi pengasas dan akar umbi untuk saya membina masa depan karier dan bisnes dengan lebih baik. Saya dapati, ia soal rumah tangga terkait dengan bidang lain yang saya lakukan dalam hidup.

M: Saya hendak tergelak dan pada waktu sama mengucapkan syukur, rasa bahagia dan teruja kerana kami yang sudah lama berkawan berakhir dengan sesuatu yang baik. Sudah tentu saya gembira kerana dapat menjalani fasa pertunangan sebelum pergi pada peringkat lebih serius - perkahwinan.

Bila mahu mengadakan majlis pernikahan?

N: Dari segi kesesuaian masa, insya-Allah, ia bakal dilangsungkan pada tahun ini atau jika lambat sekalipun tahun depan.

M: Sama seperti apa yang dikatakan Norman, majlis pernikahan dijangka tidak lama lagi.

Apa yang diharapkan selepas Norman dan Memey mengikat tali pertunangan?

N: Sejujurnya, saya tidak boleh tutup sebarang tanggapan orang sama ada ia bersifat positif atau negatif. Saya ambil keputusan untuk bertunang dengan Memey bukan sebab hendak menyangkal pelbagai dakwaan kurang enak sebilangan masyarakat. Tetapi, pertunangan kami lebih dilihat sebagai peribadi ditambah saya dan Memey sudah bersedia sepenuhnya untuk melewati perjalanan seterusnya dalam hubungan ini.

M: Tiada apa yang dapat saya beritahu. Kenyataan saya sama saja seperti yang Norman kata tadi. Paling pasti, saya cukup bersyukur apabila hubungan ini dapat diakhiri dengan sesuatu yang diredhai Allah.


credit:KOSMO

Rela jika ditakdirkan bermadu


BUKAN lagi rahsia hubungan cinta Fasha Sandha dengan jejaka berkulit hitam manis, Toh Muda Rizal Ashram Ramli, 33. Tanpa berselindung, aktres jelita itu mengakui jiwanya mekar disirami kasih sayang sang arjuna hatinya itu. Rizal atau senang disapa sebagai Jejai, nyata menjadi antara nadi kelangsungan hidup Fasha sejak Mei lalu.

Justeru, tidak hairan saat pengkisahan Jejai diisyaratkan kepada penama Nor Fasha Sandha Hassan itu, ibarat ada rama-rama sedang terbang bersama aliran darahnya menandakan dirinya sedang enak dilamun asmara. Tidak mengambil waktu panjang, laju sahaja dia meluncurkan kata dalam nada lembut sambil beberapa kali tersenyum.

"Saya sangat seronok dan gembira apabila tidak hanya disayangi oleh Jejai, masyarakat sebaliknya menyayangi diri ini dengan sepenuh hati. Semua bertitik tolak daripada kejujuran saya. Sebelum ini, bukan tidak mahu mengaku ada hubungan istimewa dengan Jejai. Ada sebab sebenar saya berbuat demikian.

"Namun, selepas segala-galanya pasti dan hubungan ini semakin matang, baru saya berani buat pengumuman. Alhamdulillah, peminat semakin sayang dan memberi sokongan. Ini membuatkan saya begitu terharu. Buat masa ini, belum ada sebarang perancangan untuk bernikah sebab saya bahagia dengan kehidupan sekarang.

"Kalau diikutkan, saya sudah bersedia mental dan fizikal untuk mendirikan rumah tangga. Tetapi, baik saya atau Jejai, kami tidak pernah bercakap soal kahwin. Cuma, sebagai wanita, saya ada letak tempoh dalam hubungan sebab tidak mahu ia terlalu lama ditakuti mampu mendatangkan masalah," ujar Fasha yang berada pada lantai 36 di PNB Darby Park Executive Suites, di ibu negara sebagai lokasi fotografi baru-baru ini.

Merujuk kepada personaliti si kekasih hati, sikap Jejai yang memahami, pendengar setia, sentiasa berfikiran positif dan optimis, dengan mudahnya membuatkan naluri wanita berusia 26 tahun itu terpesona. Dan kerana itu, dia begitu selesa berada di samping Jejai selaku pelindung saat sukar dan senang.


Sempat menolak dakwaan mendepani hakikat menjeruk kononnya cinta tidak direstui orang tua Jejai, Fasha menganggap dia bertuah menjadi Fasha Sandha kalau sekalipun dihadap deretan halangan di jalan depannya. Baginya, setiap cabaran yang singgah, mampu mematangkan dirinya menjadi insan lebih tabah.

"Sepanjang berada dalam industri, saya belajar banyak perkara. Saya mula tahu siapa kawan atau lawan. Saya tidak perlu sejuta sahabat dalam dunia ini. Satu atau dua sudah mencukupi. Sudah menjadi lumrah saya bersikap selektif," tutur Fasha sambil menganggap dua teman artis, Maria Farida dan Nasha Aziz cukup dekat di hatinya.

Tidak ketinggalan, tatkala ditanya tentang filem terbarunya, 4 Madu bakal bertandang di pawagam pada Aidilfitri pertama ini, Fasha yang membawakan watak Ros sebagai isteri kedua Azlan (lakonnan Saiful Apek) memberitahu, filem itu menonjolkan variasi mesej dalam berpoligami. Ada pro dan kontranya.

"Filem kesembilan saya dengan pengarah Profesor A. Razak Mohaideen ini mengangkat tema poligami dalam situasi sihat dan sebaliknya. Bercakap hal sama, terus terang, kalau lelaki berlaku adil terhadap semua isteri, berkahwin kerana ikut sunah Nabi, bukan berpaksi nafsu semata-mata dan menjalankan tanggungjawab sepenuhnya, ia boleh diterima.

"Dalam kehidupan realiti, saya mampu menerima dengan hati terbuka jika ditakdirkan bermadu. Saya ambil contoh bagaimana Ros menerima keputusan Azlan yang mengahwini wanita lain dan pada waktu sama, si suami berlaku adil kepada setiap isterinya," akui Fasha dalam nada tenang membahas pendapat peribadinya.

Ada keinginan bertudung

Lewat kebelakangan ini, Fasha terbiasa muncul di skrin televisyen dengan mengenakan tudung. Ironinya, dia sudah melakonkan hampir 10 watak wanita bertudung. Terbaru, drama 28 episod garapan Feroz Khan mengangkat judul Chinta, juga menampilkan Fasha dengan imej sama.

"Terus terang, saya lebih selesa bertudung dalam drama. Cuma, saya belum bersedia untuk mengenakan tudung buat masa ini. Insya-Allah, kalau sudah sampai waktunya melakukan penghijrahan, saya akan pakai tudung sepenuhnya ibarat wanita Muslimah lain tanpa nampak lagi rambut.

"Sebenarnya, saya pernah memikirkan soal memakai tudung sebelum ini. Cuma, saya belum berani hendak menyasarkan masa melakukan perubahan ditambah takut pakai sekarang, kemudian buka pula. Macam saya cakap tadi, jika bertudung, saya akan melakukannya bersungguh- sungguh," spontan jawab Fasha.

Menyedut nafas seketika sebelum memulakan bicara, keinginan untuk melakukan penghijrahan mula melintas di laut fikirnya semasa menghayati watak Shaliza menerusi drama Rahsia Shaliza sekitar Julai lalu. Entah bagaimana, ia datang secara tiba-tiba tanpa dipengaruhi sesiapa.

"Sebelum ini, saya ada beberapa kali pakai tudung menghadiri majlis-majlis tertentu seperti perkahwinan atau pengkebumian. Malah, sampai ada peminat terkeliru apakah saya benar-benar bertudung tatkala terserempak," terangnya yang melihat wanita bertudung tidak ketinggalan boleh berfesyen mengikut arus semasa.

Bercerita tentang wataknya sebagai wanita bertudung dalam Chinta, Fasha menerajui karakter Chinta Musa yang tunduk pada segenap ajaran Islam sejak dari kecil lagi. Cuma, suatu hari, Chinta menjadi pendendam kepada Tuhan apabila dia dirogol dan dijual oleh abang kandung sendiri.

"Sepanjang enam tahun berlakon, ini merupakan watak paling berat pernah saya terima. Sebelum ini, saya hanya dapat watak pembenci lelaki dan keluarga. Tetapi, kali ini cukup berbeza," tutur Fasha yang berlakon di samping Ady Putra, Izani, Azhar Sulaiman dan Natasha Hudson.


credit:KOSMO

Related Posts with Thumbnails
 

3-column blogger templates(available in 4 different styles)