Maher terus pikat peminat


MAHER ZAIN dan Malaysia kini adalah satu ‘ikatan’ yang sinonim. Dalam tempoh enam bulan, Maher sudah dua kali berada di bumi Malaysia kerana sambutan yang cukup hangat di kalangan pencinta muzik ketuhanan yang semakin moden.

Penerimaan khalayak terhadap kacak penampilannya, merdu mendayu vokalnya memuji Allah yang dibalut dalam irama pop komersial menjadikan Maher satu fenomena luar biasa di Malaysia.

Justeru tidak hairan apabila Maher mampu memikat hati peminatnya dengan konsert dua hari berturut-turut yang diadakan di Stadium Malawati, Shah Alam, Selangor pada hujung minggu lalu, sekali gus mengumpul lebih 12,000 peminatnya untuk ‘bersatu’ memuji Allah S.W.T dalam konsert tersebut.

Berpeluang membuat liputan pada hari pertama konsert Maher Zain Live In Concert berlangsung, kemunculan penyanyi kelahiran Lebanon itu sememangnya ditunggu-tunggu para penonton yang menanti seawal 6 petang bagi menyaksikan sendiri artis pujaan mereka dengan lebih dekat.

Bahkan, persembahan Maher dianggap mempunyai kelas tersendiri kerana turut diiringi barisan pemuzik orkestra antarabangsa yang menyajikan alunan muzik mengasyikkan.

Fenomena Maher Zain seakan tidak terpadam dalam memori peminat di negara ini malah aura Maher dibuktikan melalui kehadiran penonton daripada pelbagai peringkat umur walaupun harga tiket sekitar RM53 hingga RM297.

Dibawakan oleh In Team Records Sdn. Bhd. dan Fiero Sdn. Bhd. serta kolaborasi dengan pihak Awakening Entertainment, konsert berkenaan turut mempersembahkan Irfan Makki dari Kanada, Mesut Kurtis dari Macedonia dan grup Nasyid tempatan, Inteam sebagai artis undangan.

Melenyapkan seketika ingatan terhadap persembahan pembukaan oleh Inteam yang menyampaikan dua buah lagu iaitu Dia Muhammad dan lagu medley Kasih Kekasih, Nur Kasih, Rabiatul Adawiyah dan Setanggi Syurga.

Penonton terus dihidangkan dengan persembahan penyanyi bersuara halus kelahiran Pakistan, Irfan Makki menerusi tiga buah lagu Inggeris.

Namun, semuanya hilang seketika tatkala Maher melontarkan suaranya menerusi lagu Always Be There serta menyampaikan lebih daripada 10 lagu yang menjadi ikutan ramai.

Penonton juga seakan-akan terpukau dengan lelaki berusia 29 tahun itu apabila mereka mahu menyanyi bersama-sama menerusi lagu Ya Nabi Salama Alayka.

Bukan itu sahaja, Maher yang kini menetap di Sweden turut berduet dengan Irfan, Mesut dan seorang penyanyi Indonesia, Fadly.

Antara lagu duet tersebut adalah, Insha Allah, Allahi Allah Kiya Karo, Subhanallah dan La Ilaha Illallah.

Naskhah Palestine Will Be Free membawa audiens meratapi penderitaan penduduk Palestin yang masih dibelenggu masalah sehingga kini.

Gema suara Maher di dalam stadium terhenti seketika apabila dia memberi peluang kepada Mesut menyampaikan beberapa buah lagu yang tidak putus mendapat tepukan penonton.

Kemunculan semula Maher mendapat tepukan gemuruh apabila dia menyampaikan lagu istimewa berjudul Freedom yang belum dipersembahkan di mana-mana tempat sebelum ini.

Naskhah Freedom mengisahkan konflik yang berlaku di beberapa negara Arab baru-baru ini seperti Tunisia, Mesir dan Libya apabila rakyat mahukan kebebasan.

For The Rest of My Love menjadikan ruang stadium tertutup gamat kerana sudah tentunya, lagu tersebut dinantikan dan menjadi pilihan terutama buat lelaki yang sudah berkahwin.

Kemudian Barakallah dan Insha Allah (versi Melayu) mengambil alih suasana dengan tepukan gemuruh daripada penonton yang turut menyanyi malahan mereka tidak berganjak dari tempat duduk.

Seperti enggan melepaskan Maher pergi, para penonton dinyanyikan kembali dengan beberapa lagu popular sebagai persembahan terakhirnya seperti Freedom, Insha Allah dan For The Rest of My Love.


source

Jadi model sara pengajian


BAGI yang pernah menonton beberapa siri komersial program America's Next Top Model Cycle 15 yang ke udara di saluran Astro Star World (Astro 711) baru-baru ini, sudah pasti tertanya-tanya siapakah jejaka kacak yang menjayakan iklan tersebut dengan gaya seksi tanpa baju sehingga mencairkan hati banyak kaum Hawa yang menontonnya.

Pasti ramai yang mahu mencari identiti figura yang mempunyai susunan gigi yang teratur, senyuman menawan serta berbadan tegap ini.

Pemilik nama Jason Godfrey ini memulakan karier glamornya dengan menghiasi helaian majalah serta beberapa iklan komersial yang tidak pernah ditayangkan di Asia Tenggara.

Mungkin ramai tidak tahu kemunculannya sebelum ini. Hakikatnya jejaka lulusan Ijazah Sarjana Muda Pengajian Alam Sekitar dari Universiti Waterloo, Kanada ini merupakan antara kilauan kelahiran agensi Elite Model Management yang sebelum ini melahirkan supermodel tersohor dunia, Tyra Banks dan Cindy Crawford.

Godfrey yang ditemui di Bistro Alexis, The Gardens, Bangsar baru-baru ini memulakan karier dalam bidang peragaan ketika dia baru menjejaki ke universiti, pada mulanya hanya sekadar mencari duit poket untuk kegunaan sehariannya kerana tidak mahu membebankan ibu bapanya.

"Ketika di tahun pertama, saya dapati kehidupan saya sebagai seorang pelajar memerlukan wang selain untuk membiayai yuran, saya juga perlu wang untuk tugasan tambahan bagi pengajian saya itu.


"Kemudian saya menghubungi seorang kenalan keluarga yang merupakan pereka fesyen bagi membantu saya memulakan pekerjaan sampingan menjadi model," katanya yang turut memerlukan pendapatan sampingan kerana hobinya yang gemarkan aktiviti melibatkan alam semulajadi seperti mendaki gunung dan berkhemah.

Godfrey, 33, jejaka kacukan Kanada-Filipina ini, akhirnya berjaya menyertai agensi peragaan popular tersebut dengan bantuan kenalannya itu di rangkaian agensi tersebut di Toronto.

"Pada mulanya, saya rasa diri ini sangat teruk, terlalu bimbang dan agak kaku apabila bekerja dengan model-model berpengalaman kerana merasakan mereka sangat hebat, malah saya malu sekiranya mereka bercakap-cakap tentang diri saya.

"Memang diakui pada mulanya saya agak kaku, tetapi dalam masa saya sedang belajar untuk menjadi model profesional," katanya yang bakal muncul sebagai pengacara Oscar Breakfast Chat di samping pengacara popular, Lisa Selesner.

Tidak hebat

Berpeluang membuat liputan acara terbesar dalam hiburan dunia iaitu Anugerah Akademi (Oscar) ke-83 secara langsung di saluran Star Movies (Astro 413), hari ini, Godfrey ternyata teruja kerana diberi kepercayaan sedangkan dia masih mentah dalam bidang pengacaraan.

Mengakui minatnya yang mendalam terhadap filem membuka ruang untuk dia tampil berani untuk mengacarakan segmen khas ulasan acara berprestij itu.

"Saya memang gemar menonton filem dan saya yakin dengan minat saya itu yang akan membantu saya menyiapkan diri untuk Oscar. Sebenarnya tidak banyak yang saya tahu mengenai apa yang bakal berlaku tapi secara jujur saya memang gementar.


"Walaupun sebelum ini saya pernah terlibat dalam bidang pengacaraan, tetapi ia hanyalah rakaman, bimbang juga kerana untuk rancangan siaran langsung ini, saya perlu bijak mengawal setiap ayat yang dituturkan supaya mudah difahami dan diterima penonton," katanya yang sangat terhutang budi kepada Paulette Ellison iaitu seorang pengurus yang banyak membantunya di awal kariernya sebagai model.

Menurutnya, dia hanya mengambil masa kurang dua saat untuk memberi persetujuan ketika ditawarkan untuk mengacarakan rancangan tersebut walaupun mengakui tahun-tahun sebelum ini dia bukannya pengikut setia siri Anugerah Oscar.

Kata jejaka yang membesar di Kanada ini, kesibukan dia ketika menjadi pelajar dan pekerjaan sampingan menjadi model di Kanada, membataskan waktu untuk dia mengikuti sebarang rancangan di televisyen.

"Menjadikan bidang peragaan sebagai kerjaya telah memberi saya peluang untuk mengembara ke seluruh dunia, malah banyak pengalaman bernilai telah mengajar saya untuk berjaya dalam hidup.

"Bagi saya, apa jua peluang yang diperoleh walaupun bukan di dalam bidang peragaan, akan saya anggap sebagai cabaran serta satu platform untuk saya melebarkan bakat saya," kata Godfrey yang sering berkongsi setiap perjalanan kehidupannya bersama peminat di laman blognya, Big Smile No Teeth.

Tambahnya, peluang mengacara program itu bukan perkara main-main dan ia adalah batu loncatan untuk peluang lebih besar.

"Saya juga telah mendapat peluang untuk menjadi pengacara oleh Fox International, jadi lepas ini, saya akan muncul lebih kerap di kaca televisyen, bukan saya menjadi model iklan tetapi saya mengendalikan rancangan juga," katanya yang akan terus menjadi model walaupun mendapat tawaran bidang lain.


source

Eduardo cinta baru Eva


ARTIS Eva Longoria, 35, dikatakan menemui cinta baru iaitu penyanyi Eduardo, 25, selepas bercerai dengan Tony Parker.

Eva dan Eduardo dilihat bercium dan berpelukan di sebuah kapal di Miami, Florida baru-baru ini.


Bintang siri TV Desperate Housewives itu pertama kali dikaitkan dengan penyanyi kacak itu pada Disember tahun lepas apabila mereka dilihat bersama di kediaman Eva, di Los Angeles, Amerika Syarikat.

Satu sumber memberitahu pasangan itu kelihatan begitu mesra bersama walaupun status kemesraan tersebut tidak diketahui secara tepat.


Sebelum ini Eva telah berpisah dengan pemain bola keranjang Tony Parker pada November 2010.

Perceraian rasmi dengan bekas suaminya itu telah diputuskan oleh Mahkamah Los Angeles, pada Januari tahun ini.


source

Klik untuk remaja


MENYEDARI rancangan hiburan untuk remaja berusia 10 hingga 14 tahun masih lagi berkurangan, Astro Ceria (saluran 611) tampil membuat pembaharuan dengan menyajikan drama bersiri Klik.

Drama Klik boleh dikatakan seperti Geng Bas Sekolah versi sekolah menengah.

Sama juga dengan Geng Bas Sekolah, Klik menampilkan watak-watak remaja di sekolah dengan pelbagai perangai.

Diarahkan oleh Hashim Rejab, drama bersiri 13 episod itu menampilkan Ariel Zafril, Zoey, Erin Malik, Aren Yunus, Wawa Zainal, Fifi Natasya dan Chee Ka Yee selaku pendukung utamanya. Drama bersiri itu disiarkan sejak Januari lalu setiap Ahad pukul 10.30 pagi.

Klik menceritakan kehidupan sekumpulan remaja yang terdiri daripada remaja sekolah yang berkonsepkan santai dan mencuit hati dengan gelagat bersahaja serta mengupas persoalan dalam lingkungan remaja seperti persaingan mendapat tempat terbaik, kemahuan untuk dikenali dan menjadi pujaan ramai.

Selain kisahnya memberi pengajaran kepada remaja, Klik juga menyingkap keindahan dunia remaja pada zaman kini yang biasanya dipandang serong.

Klik bertujuan untuk menyedarkan para penonton bahawa hidup sebagai seorang remaja tidak kira di kota besar atau di pinggar bandar, mereka tetap seorang remaja yang perlu didekati.

Menonton drama ini membolehkan kita lebih memahami dan membantu mereka pada masa hadapan untuk sentiasa bersedia menghadapi pelbagai cabaran.

“Klik merupakan drama bersiri pertama untuk remaja berusia 10 hingga 14 tahun. Belum ada lagi drama untuk mereka dan Ceria sendiri sebelum ini lebih memfokuskan kepada kanak-kanak di bawah usia 10 tahun.

“Menerusi maklum balas yang kami terima, ramai remaja yang mahukan drama yang bersesuaian dengan mereka dan akhirnya Klik menjadi taruhan pertama kami,” kata Pengurus Saluran Astro Ceria, Evon Koh ketika ditemui pada majlis pelancaran drama bersiri tersebut yang diadakan di ibu negara, baru-baru ini.

Sebagai saluran yang menyasarkan penonton kanak-kanak dan golongan remaja, Evon berkata Astro Ceria terpanggil dan bertanggungjawab untuk mendekatkan masyarakat dengan kehidupan dan konflik remaja yang dipaparkan dalam drama ini.

Menggabungkan pelakon-pelakon lama dan baru, ia memberi sedikit cabaran buat Hashim yang mengarahkan drama bersiri terbitan MIG Production Sdn. Bhd. kerana ia mencabar kredibilitinya sebagai pengarah, memandangkan kesemua pelakon yang terlibat merupakan bakat-bakat muda yang baru dalam industri ini.

“Memang agak susah kerana drama ini menampilkan majoriti pelakon baru dan ada yang tidak pernah berlakon sebelum ini. Mereka masih tidak mengetahui istilah-istilah penggambaran dan ada yang tidak tahu untuk membuat apa-apa.

“Cabarannya saya terpaksa mengajar mereka bermula dari yang paling asas, ketika hari pertama penggambaran sepatutnya 12 babak dirakamkan tetapi hanya tiga babak yang siap,” katanya yang berpuas hati selepas pelakon-pelakon drama ini berjaya membawakan watak mereka dengan jayanya.

Selain itu, sepanjang mengarah drama ini, Hashim juga perlu berhati-hati dan memastikan agar isu-isu yang dipilih tidak tersasar dari usia mereka.


source

Mahu tembus rantau Asia


PADA lima tahun pertama penglibatannya sebagai wartawan penyiaran, Aznil Nawawi tidak pernah terfikir dia akan menjadi orang popular atau seorang bintang.

Pada hematnya juga, dia beranggapan akan terus menjadi orang di belakang tabir yang menjadi pemecah idea pada sesuatu program yang bakal diterbitkan. Bukan menjadi perhatian umum di hadapan kaca televisyen. Namun segalanya berubah apabila dia mula menjadi hos program seperti Pop Kuiz dan Melodi sekitar awal 90-an.

Aznil kini adalah satu jenama penting dalam dunia penyiaran terutama dalam bidang pengacaraan.

Duduk bersama Aznil pada tengah hari Selasa lalu untuk bercakap tentang kembara seni selama 21 tahunnya, kata Aznil apa yang dilewatinya sepanjang tempoh tersebut adalah satu perjalanan yang penuh dengan keterujaan. Sehingga hari ini, pada usia 48 tahun, dia masih belum lelah atau mahu berhenti daripada dunia yang amat dicintainya ini.

"Dulu saya tidak pernah terfikir akan menjadi peneraju kepada sesuatu program. Saya fikir orang penyiaran tidak akan popular atau menjadi terkenal, sebab saya adalah salah seorang tenaga kerja untuk sesebuah program sahaja.


"Tapi ia telah berubah apabila saya mula diberi kepercayaan untuk berada di depan kaca televisyen dan bertanggungjawab untuk mengendalikan sesebuah program. Daripada situ, saya terus bergerak dan Alhamdulillah, sehingga hari ini, saya sudah menghasilkan banyak program sendiri dengan saya juga masih diterima baik oleh khalayak," kata Aznil.

Benar apa yang diluahkan Aznil. Nama-nama program seperti Macam-Macam Aznil, Tom Tom Bak, Jangan Lupa Lirik dan Serasi Bersama misalnya adalah antara produk yang dihasilkan olehnya. Bersama produk sendiri, anak kelahiran Datuk Keramat, Kuala Lumpur ini juga cukup sinonim sebagai hos program realiti Akademi Fantasia.

Dalam masa yang sama, popularitinya juga membawa dia masuk ke dalam dunia radio sebagai deejay ERA dan sebagai pelakon. Hampir semua cabang seni yang ada telah 'disapu bersih' oleh Aznil.

Aznil ketawa dengan perhitungan yang dibuat. Tetapi kemudian dia berkata, semua pekerjaan yang dilakukannya itu adalah rekod peribadi buat dirinya. Aznil mengaku sengaja mencipta sebanyak mungkin rekod agar dia sentiasa bergerak dan tidak statik pada satu kedudukan. Semuanya demi kecintaan yang cukup mendalam terhadap bidang seni.

"Saya harus terus mencipta rekod untuk diri sendiri sebagai pendorong buat saya terus bergerak ke hadapan. Saya mahu melawan limitasi diri agar setiap yang saya lakukan itu berbaloi.


"Jujurnya, sepanjang tempoh 21 tahun, saya berpuas hati dengan hampir semua rekod yang telah saya cipta kerana rekod-rekod tersebut membuat saya terus wujud sehingga hari ini. Dan suka saya katakan, saya masih belum mahu berhenti mencipta rekod lagi kerana saya membayangkan kerjaya saya masih lagi panjang," katanya penuh semangat.

Namun saat ditanya rekod apa lagi yang belum dicapainya, Aznil pantas memberitahu: "Kalau boleh saya mahu terkenal di rantau Asia. Itu adalah rekod yang belum mampu saya lakukan.

"Namun saya tetap bersyukur kerana selama 21 tahun, saya masih terkenal di negara sendiri dan mampu mendorong atau membuka pintu buat generasi baru dalam bidang ini. Itu sudah memadai buat saya."

Bual bicara serius

Cukup sinonim dengan program bual bicara berbentuk kekeluargaan dan santai, Aznil saat ditanya tidakkah dia mahu mencuba bual bicara yang serius, seiring dengan usia dan kematangannya dalam industri memberitahu dia mempunyai impian berbuat demikian pada masa akan datang.

"Saya memang sedang menuju ke arah itu," katanya pendek sebelum menyambung: "Dulu, khalayak mempunyai stigma bahawa program bual bicara itu membosankan. Oleh kerana itu saya melahirkan program Macam Macam Aznil untuk memecah stigma program bual bicara yang bosan.

"Apabila banyak program bual bicara saya yang berbentuk santai sudah berjaya, saya kini menuju untuk membikin program bual bicara yang lebih serius," katanya lagi.

Bosan

Aznil, Aznil, Aznil dan Aznil lagi. Barangkali ia akan menimbulkan rasa muak bagi segelintir orang yang berasa Aznil di sana atau Aznil di sini. Lebih-lebih lagi apabila dia kini mahu membikin konsert perdananya, Konsert Hore-Hore Aznil yang bakal dilaksanakan pada pada 12 Mac, pukul 8.30 malam di Taman Tasik Titiwangsa, Kuala Lumpur.

Lelaki lulusan Universiti Malaya itu tersenyum mendengar persoalan tersebut. Bersetuju dengan apa yang diajukan kepadanya, namun Aznil tetap mempunyai jawapan bagi persoalan tersebut.

"Jujurnya, saya memang pernah terfikir orang akan bosan dengan penampilan saya yang berulang kali. Sebab itu saya akan pastikan penampilan saya akan berbeza-beza dalam setiap program yang saya kendalikan. Saya tidak mahu menjadi stereotaip.

"Misalnya untuk Konsert Hore- Hore ini, saya akan tampil dengan versatil. Dalam durasi dua jam persembahan, saya bukan sahaja menyanyi tapi juga akan mengendalikan konsert ini dengan beberapa segmen termasuk permainan," katanya yang akan menyanyikan lebih 20 buah lagu termasuk miliknya serta lagu legenda pujaannya, Allahyarham Sudirman Haji Arshad.

Mengaku bukan seorang penyanyi yang bagus, namun dia yakin mampu menghiburkan khalayak yang datang kelak. Justeru dia kini giat menjalani rejim senaman dan mahu menurunkan berat badannya daripada 70 kilogram kepada 65 kilogram. Alasan Aznil, dia tidak mahu memberi sebuah persembahan asal boleh kerana khalayak membayar untuk menonton persembahannya nanti,

Katanya: "Saya tahu saya mungkin tidak mempunyai vokal sebaik penyanyi profesional. Tetapi saya yakin saya mampu menghiburkan khalayak dengan cara saya tersendiri. Demi sebuah persembahan yang energetik dan tidak nampak pasif, saya kini giat bersenam dan akan membuat latihan penuh bersama band dua minggu sebelum persembahan untuk sebuah persembahan yang tidak merugikan peminat saya."

Ditanya apa sahaja habuan yang akan diperoleh penonton yang hadir kelak, Aznil memberitahu selain banyak hadiah yang menanti, dia sendiri akan tampil dengan fesyen busana ala Hong Kong dan sebuah persembahan yang terbaik hanya untuk peminat-peminatnya pada konsert anjuran RYE Production dengan kerjasama Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL) itu.


source

Remy, Maya tiada cinta


MEMANG sejak hari pertama angin kencang yang membawa khabar Remy Ishak dan Maya Karin bercinta, kedua-duanya menentang keras gosip tersebut. Bagi Remy dan Maya, tali yang terikat antara mereka hanya bersimpul atas dasar pelakon profesional. Tidak lebih daripada itu.

Keintiman yang terbit antara mereka hanya untuk menjiwai teater Natrah. Namun ia disalah tafsir lantas menjadi satu gosip yang tiada berpenghujung. Sehingga akhir tahun lalu, Remy mula dikaitkan dengan 'isteri'nya dalam Nur Kasih, Tiz Zaqyah dan Maya sendiri rapat dengan salah seorang trio KRU, Yusry Abdul Halim.

Maka lenyaplah kisah cinta dongeng antara Remy dan Maya. Namun kini nampaknya 'api cinta' mereka bagai bersemarak semula. Malah kedua-duanya langsung tidak menafikan hal tersebut. Tetapi kata mereka, api cinta yang menyala itu hanya untuk sebuah naskhah filem bernama Cun!.

Dalam filem arahan Osman Ali itulah mereka merasa erti cinta seperti yang dihebohkan khalayak sebelum ini.

Maya yang membawakan watak gadis desa bernama Luna Latisya dalam filem tersebut meluahkan rasa terujanya memandangkan watak yang dilakonkan kali ini agak berbeza dengan watak-watak sebelumnya.


"Secara ringkasnya, Luna adalah seorang pengacara rancangan gosip yang berjaya dalam industri hiburan tanah air. Kemudian telah berlaku satu insiden sehingga menyebabkan dia lari ke sebuah kampung.

"Apa yang menariknya, watak yang saya lakonkan dalam filem ini tidaklah terlalu gedik seperti dalam Pisau Cukur dan lawak yang dilakukan juga tidak slapstik," ujarnya yang mengakui cukup selektif memilih tawaran berlakon.

Tambah Maya, jika sebelum ini dia sering melakonkan watak-watak yang berakhir dengan kesedihan seperti kehilangan insan yang tersayang atau cinta yang tidak kesampaian, kali ini dia dapat merasakan satu kepuasan dalam filem tersebut.

Ujarnya, selain menganggap watak yang dimainkannya itu satu cabaran baru, dia turut gembira kerana jalan cerita filem itu berakhir dengan penamat yang menggembirakan setelah berjaya memiliki lelaki idamannya.

Mengenai pengalaman menarik yang dilalui sepanjang penggambaran, Maya menceritakan apa yang paling tidak dapat dilupakan adalah babak yang memerlukannya menunggang seekor kerbau.

"Bayangkan kerbau yang saya harus tunggang itu bersaiz besar dan memiliki tanduk yang panjang. Perasaan takut memang ada kerana takut ditanduk, tetapi itu adalah antara pengalaman yang paling menyeronokkan.


"Selain itu, saya berasa sangat seronok sepanjang tiga minggu berada di Alor Star, Kedah. Memang pada masa itu saya rasa tenang kerana dapat lari daripada kesibukan kota," ujarnya.

Remy yang memainkan watak sebagai Atan pula memberitahu bahawa pada asalnya dia tidak dapat berlakon dalam filem arahan Osman Ali tersebut kerana sudah terikat dengan beberapa projek lain.

"Mulanya saya terpaksa menolak tawaran yang diberikan kerana saya terlalu sibuk. Jadual lakonan saya pada masa itu memang padat dan saya risau tidak dapat memberikan komitmen sekiranya menerima tawaran tersebut.

"Kemudian saya dapat tahu projek untuk menghasilkan filem tersebut telah ditunda. Mungkin sudah menjadi rezeki saya apabila ditawarkan sekali lagi setelah melihat gandingan mantap saya bersama Maya dalam teater Natrah," ujarnya.

Tambah Remy, sepanjang berlakon dalam filem itu dia tidak berhadapan dengan masalah yang besar terutama untuk membentuk keserasian bersama Maya kerana pernah berlakon bersama-sama.

Biarpun watak sebagai Atan memerlukannya bercakap menggunakan loghat utara, namun dia tidak tidak berdepan kesukaran kerana pernah bersekolah di Kedah selama sembilan tahun sebelum ini.

"Apa yang mencabar adalah untuk membentuk karakter Atan dalam filem Cun!. Lagipun ini adalah percubaan pertama saya berlakon dalam filem bercorak komedi setelah sering diberikan watak serius," ujarnya.

Keluar topik tentang pengalaman berlakon dalam Cun!, Maya yang ditanya tentang kesediaannya untuk kembali berkahwin pantas memberitahu dia belum bersedia untuk hidup berumah tangga semula.

Namun duta produk Innershine ini tidak menafikan dia menjadi buruan ramai lelaki yang ingin cuba mengisi kekosongan hatinya itu.


Maya belum sedia

"Bohonglah kalau saya cakap tidak ada lelaki yang cuba mendekati saya. Memang ada yang mengajak untuk menjalinkan hubungan yang lebih serius, tetapi saya menolak dengan cara baik.

"Saya akan berterus-terang dengan mereka dan memberitahu yang saya masih belum bersedia lagi. Buat masa ini saya ingin lebih fokus kepada kerjaya sahaja," ujarnya.

Menurutnya lagi, ketika ini dia sedang berdebar menantikan kelahiran album terbarunya selepas kali terakhir menghasilkan album kira-kira tujuh tahun yang lalu.

Ujarnya lagi, komposer yang terbabit dalam pembikinan albumnya itu ialah Audi Mok dan Azlan Abu Hassan. Lebih istimewa, ada di antara lagu-lagu dalam album berkenaan yang menceritakan tentang kisah hidup dirinya.


Kalau boleh saya tidak mahu bercerita dengan lebih lanjut tentang album ini. Segalanya tentang album berkenaan akan saya ceritakan pada majlis pelancarannya nanti," ujarnya yang enggan mengulas lanjut.

Remy tak cinta Tiz

Kesempatan bercakap tentang kisah peribadi juga diajukan kepada Remy yang cukup sukar ditemui lewat kebelakangan ini kerana jadual kerjanya yang cukup padat.

Tentulah topik yang dilontar adalah tentang hubungan intimnya dengan Tiz Zaqyah.

Tidak mahu hubungannya terus menjadi teka-teki di kalangan para peminat, Remy akhirnya bersedia membuat kenyataan setelah dilihat lebih banyak berdiam diri apabila kontroversi mengenai dirinya timbul.

"Rasanya ramai pihak yang sudah salah erti mengenai hubungan saya dan Tiz. Sebenarnya hubungan kami memang baik sebagai kawan dan tidak dinafikan kami memang pernah keluar bersama dengan rakan-rakan lain.

"Cerita saya dan Tiz tinggal serumah adalah tidak benar sama sekali. Mungkin cerita ini timbul apabila melihat kami berdua membeli barangan kelengkapan rumah di Ikea, sedangkan kami beli barang rumah masing-masing," terangnya.

Jelas Remy lagi, apa yang lebih mengejutkannya apabila ada yang membuat cerita kononnya Tiz sanggup terbang ke Terengganu semata-mata untuk bertemu dengannya yang sedang menjalani penggambaran di negeri tersebut.

Menurut pelakon yang semakin meningkat naik itu, memang dia sengaja mengambil sikap untuk berdiam diri sahaja apabila timbul pelbagai cerita negatif yang membabitkan dirinya.

Menurutnya, dia sebenarnya memang malas untuk memberi sebarang komen kerana merasakan tidak perlu sebarang kisah peribadinya diceritakan kepada semua orang.

"Dahulu bila saya keluar dengan ramai kawan-kawan lelaki ada yang menuduh saya seorang gay. Sekarang ini bila saya keluar dengan rakan wanita, orang kata saya kaki perempuan pula.

"Selama ini saya tidak pernah membataskan pergaulan dan berkawan dengan sesiapa sahaja. Kalau berkawan dengan seseorang artis itu, saya tidak berkawan semasa berada lokasi penggambaran sahaja tetapi termasuk di luar lokasi," ujarnya


source

Dunia baru Amber-Nadia


KEDUA-DUA figura jelita ini baru sahaja melepasi satu lagi episod hidup yang memberi 1001 keistimewaan tersendiri.

Aktres dan model tersohor, Amber Chia kini beralih status daripada seorang isteri kepada seorang ibu selepas melahirkan seorang bayi lelaki pada penghujung September tahun lalu.

Pendatang baru, Nadia Heng pula sedang mempersiapkan diri untuk beraksi di pentas peragaan dan mencuri tumpuan lensa selepas dia dinobat juara Ratu Cantik Malaysia 2010.

Begitupun, apa yang pasti, sempena dengan sambutan Tahun Baru Cina pada tahun ini, kedua-dua rupawan itu mengharapkan dikurniakan kesihatan yang baik, kebahagiaan dalam kehidupan dan keseimbangan dalam apa juga yang dilakukan.

Anak perempuan

Memulakan bicara dengan Amber terlebih dahulu, model tinggi lampai itu memberitahu, sambutan Tahun Baru Cina pada tahun ini memang mempunyai kelainan yang amat ketara bagi dirinya.


Selepas selamat berkahwin dengan dengan kekasihnya, Adrian Wong, 37, pada 25 Mac tahun lalu, kehidupan Amber kini diserikan dengan kehadiran Ashton Wong dan perayaan tahun ini merupakan yang terindah baginya.

"Tahun ini ada kelainan sebab saya akan sambut dengan suami dan anak. Selain itu, tahun ini juga merupakan tahun pertama saya beri angpau kerana sudah berkahwin. Sudah tentu ramai orang akan cari saya untuk mendapatkan angpau.

"Pada tahun ini juga, buat pertama kalinya saya akan merayakan Tahun Baru Cina di Kuala Lumpur kerana anak saya masih kecil. Jadi, pada tahun ini, rumah saya akan menjadi tumpuan sanak saudara untuk beraya bersama-sama," katanya yang sebelum ini akan balik ke Tawau, Sabah untuk beraya.

Amber yang ditemui semasa majlis pertunjukan fesyen The Green Cheongsam di The Weld, Kuala Lumpur baru-baru ini turut meluahkan keterujaan membeli-belah pakaian untuk Ashton sehingga persiapan sendiri perlu ditangguhkan sementara.

"Semua kelengkapan untuk anak saya sudah siap sehingga persiapan saya sendiri tertangguh. Bagi saya, semua ibu pun begitu, mereka lebih dahulukan kelengkapan anak berbanding diri sendiri.

"Begitupun, saya masih sempat untuk membeli perhiasan rumah yang baru dan warna merah menjadi warna pilihan. Bagi saya, setiap kali tiba hari perayaan, saya mahu semua kelihatan baru termasuk pakaian dan perhiasan rumah dan itu sememangnya merupakan tradisi masyarakat Cina," katanya yang lahir pada tahun rusa.

Sekalipun sudah mempunyai keluarga sendiri, Amber tidak akan sesekali meninggalkan rutin azalinya sebagai seorang model kerana bidang itu merupakan minatnya sejak sekian lama.

"Walaupun sudah bergelar ibu, saya akan terus menjadi model dan pada masa depan, jika khidmat saya masih diperlukan, saya akan terima. Pada masa yang sama, saya juga mahu mengukuhkan lagi perniagaan saya.

"Pada tahun ini, saya berhasrat untuk membuka dua lagi cawangan Amber Chia Academy di Pulau Pinang dan Johor Bahru selepas dua cawangan pertama di Petaling Jaya dan Melaka menunjukkan prestasi yang baik," tutur anak ketiga daripada enam adik beradik itu.

Amber juga amat bertuah apabila ibunya yang sudah berpindah dan menetap bersamanya kini akan menjaga Ashton pada sebelah siang sewaktu Amber dan suami keluar bekerja.


"Selepas kelahiran anak saya, ibu saya adalah orang yang paling gembira kerana Ashton adalah cucu lelaki pertama dalam keluarga. Dalam adik-beradik saya pun hanya ada seorang lelaki sahaja. Cucu pertama dalam keluarga saya ialah perempuan dan kini dia sudah berusia 12 tahun, jadi selama 12 tahun ibu saya menunggu saat-saat kehadiran bayi lelaki," ujarnya dengan diiringi tawa kecil.

Selain mahu mengukuhkan empayar perniagaannya, Amber turut menyimpan impian untuk memilik seorang lagi anak pada tahun depan iaitu pada tahun naga.

Hanya mahukan dua cahaya mata, Amber sangat berharap agar anak bongsunya itu nanti merupakan anak perempuan.

Bagi model berusia 30 tahun itu, kedatangan tahun arnab pada perayaan tahun ini tidak mempunyai banyak perbezaan kerana ia hanya melambangkan karakter seseorang sahaja.

"Bagi saya, ia tidak bermakna apa-apa. Semua binatang bagus. Bagi saya apa yang paling penting ialah pembawaan diri sendiri kerana ia yang akan menentukan hala tuju hidup seseorang.

"Bercakap mengenai feng shui pula, saya tidak akan mempercayainya 100 peratus, tetapi saya akan tetap dengar dan ambil tahu mengenainya," jelasnya ringkas.

Isu kahwin

Berdarah campuran Inggeris-Cina, Nadia Heng tidak pernah sesekali melepaskan peluang untuk berkumpul bersama keluarga tersayang untuk meraikan sambutan Tahun Baru Cina.

Seperti tahun-tahun sudah, Nadia bersama kakak dan ayahnya akan balik beraya di Port Dickson, Negeri Sembilan untuk bersama ahli keluarga yang lain.

"Selepas menetap di United Kingdom kira-kira 10 tahun yang lalu, saya menghabiskan masa kanak-kanak saya dengan membesar di Port Dickson dan itulah kampung saya.

"Jadi, setiap kali Tahun Baru Cina, kami sekeluarga akan balik ke sana meskipun pada tahun ini hanya segelintir sahaja keluarga yang akan balik," kata model berusia 25 tahun itu.

Sebaik bergelar Ratu Cantik Malaysia pada Oktober tahun lalu, dunia yang ditempuhi Nadia kini sedikit asing baginya yang sebelum ini bertugas sebagai pegawai perhubungan awam.

"Kini semuanya serba baru bagi saya dan semakin hari saya sibuk dengan pelbagai acara. Dulu saya yang bertugas menjemput media datang ke majlis yang diadakan, kini saya pula yang dijemput.

"Seronok juga berada dalam keadaan sebaliknya. Dengan pengalaman yang saya ada sebagai pegawai perhubungan awam, saya semakin memahami keperluan antara media dan selebriti," katanya.

Mengakui bidang peragaan merupakan pekerjaan yang menarik, Nadia pada masa yang sama masih lagi menjadikan kerja pertamanya iaitu pegawai perhubungan awam sebagai kerja separuh masa.

"Saya baru berhenti bekerja, tetapi masih lagi membuat kerja perhubungan awam secara bebas," tuturnya.

Gemar menguji diri

Sebelum terlibat dengan pertandingan ratu cantik, wajah Nadia sudah banyak kali menghiasi kaca televisyen dengan menceburi bidang pengacaraan dan pernah membintangi iklan seperti Spritzer dan jenama kosmetik, Revlon.

Antara rancangan yang pernah dikendalikan oleh pemegang Ijazah Sarjana Komunikasi Pemujukan Universiti Sains Malaysia itu ialah Health Blitz di TV2 serta dua program ntv7, Deal or No Deal (ntv7), dan Breakfast Show.

"Saya memang gemar untuk meneroka bidang-bidang baru untuk menguji kemampuan diri saya. Saya mahu mendapatkan banyak pendedahan sebanyak mungkin untuk memajukan diri sendiri. Saya juga mahu mencuba untuk berlakon.

"Bagi saya, kita hanya muda sekali sahaja. Ambil peluang untuk lakukan apa yang kita mampu dan kecapi segala kemahuan yang kita inginkan," luahnya.

Tatkala disogok dengan isu kahwin, Nadia hanya tersenyum dan mengakui hatinya kini sudah dimiliki oleh seseorang.

"Benar saya sedang bahagia dengan seseorang, tetapi kami tidak pernah lagi membicarakan tentang perkahwinan. Saya masih agak muda untuk berkahwin!," ujarnya dengan nada sedikit menjerit.


sumber

Related Posts with Thumbnails
 

3-column blogger templates(available in 4 different styles)