Keserasian Johan, Fasha


KEMESRAAN jelas kelihatan antara aktor Johan Ariff As’ari, 25, dan aktres popular Fasha Sandha, 27, pada majlis rumah terbuka aktres tersebut yang diadakan di Chinta Salon di Wangsa Maju, baru-baru ini.

Saling mengusik antara satu sama lain, Johan bagaimanapun dilihat tersipu-sipu malu apabila diminta bergambar secara romantis bersama kekasihnya dalam drama Cinta Elysa itu.

Tidak menyembunyikan getaran hatinya apabila bertentang mata dengan Fasha, kata Johan dia sudah lama meminati Fasha dan tidak menyangka dapat berlakon bersama dalam Cinta Elysa yang kini sedang hangat ditayangkan di TV3.

“Jangan salah sangka pula, saya minat Fasha selaku seorang peminat dan dia merupakan aktres idola saya sebelum saya menjadi pelakon sehingga sekarang.

“Sebelum saya jadi pelakon, saya sering dengar daripada rakan-rakan produksi yang dia seorang pelakon yang berdedikasi dan berdisiplin. Tidak sangka pula saya cukup bertuah apabila dapat bergandingan menjadi kekasihnya dalam drama,” tutur Johan dalam tawa.

Menceritakan semula detik-detik pertama kali bertemu Fasha secara langsung, dia menemui idolanya itu dalam sebuah acara di Sabah. Perasaan teruja dan gementar menyelubungi dirinya apabila dia berdiri bersebelahan aktres tersebut.

Kemudian apabila mereka bertemu sekali lagi pada sesi bacaan skrip untuk drama Cinta Elysa, akui Johan dia agak gementar bagaimanapun pengarahnya Along Kamaludin meyakinkannya supaya membuang rasa gementar tersebut.

“Pengarah meyakinkan saya supaya jangan terlalu rasa diri saya di bawah kerana ketika berlakon, semua pelakon sama sahaja dan harus menjalankan tanggungjawab untuk berlakon dengan baik.

“Fasha memang banyak membantu saya, dia banyak memberi tunjuk ajar. Malah, dia yang mengajar saya untuk menangis dengan penuh emosi kerana saya memang susah untuk menangis. Saya hormat dia sebagai senior saya dalam bidang lakonan kerana pengalamannya lebih banyak,” tuturnya yang meminati aktor Johnny Depp.

Johan makin popular

Johan yang merupakan bekas pelajar sekolah pondok di Pesantren As-Syhada, Jambi, Indonesia dalam pengajian hafazan al-Quran itu bersyukur selepas berlakon drama Juvana, rezekinya dalam bidang lakonan kini datang mencurah-curah.

Bahkan tawaran yang datang kebanyakannya daripada syarikat penerbitan drama popular. Sebelum berlakon dalam drama Juvana, Johan terlebih dahulu berlakon dalam sebuah drama berjudul Penunggu Gunung Raya.

“Kiranya Juvana merupakan drama kedua saya. Alhamdulillah, rezeki saya ada dalam bidang ini. Kalau nak ikutkan saya terlalu baharu dalam bidang lakonan, pengalaman saya pun baru setahun sahaja,” katanya yang mendapat sokongan keluarga untuk berlakon.

Bercakap mengenai populariti, tegas Johan dia hanya mencuba dalam bidang lakonan kerana minat dan tidak menyangka namanya pantas meniti di bibir peminat gara-gara watak Botak dalam Juvana.

“Semasa Juvana mula-mula disiarkan saya tidak sangka langsung yang drama ini popular tetapi apabila ia semakin sampai ke penghujungnya, bila saya keluar rumah orang mula panggil saya Botak.

“Saya terkejut apabila orang ingin ambil gambar dengan saya, tetapi saya masih cuba menyesuaikan diri dengan perubahan kehidupan saya perlahan-lahan.

“Apabila peminat menghargai saya bermakna saya berjaya berlakon dengan baik. Jadi, saya berharap mereka akan terus memberi sokongan dan saya akan terus cuba memberi yang terbaik,” luahnya yang telah menghadiri uji bakat sebuah filem seram baru-baru ini.

Hubungan profesional

Walaupun baru sahaja berkenalan sejak berlakon bersama, kata Fasha, dia mengakui keserasian yang wujud antaranya dan Johan.

Bagaimanapun hubungannya itu hanya terbatas atas landasan profesional selaku seorang pelakon sahaja.

“Dia baik dan saya kenal keluarganya juga tetapi sebagai rakan sebab kami berlakon bersama. Sebagai pelakon baharu, bagi saya dia sangat berbakat dan seorang pelakon yang rajin bertanya untuk memperbaiki mutu lakonannya.

“Saya selaku senior cuba berkongsi segala ilmu yang saya ada kepadanya. Dia juga sedar yang dia pelakon baharu, jadi bila berjumpa ketika sesi bacaan skrip, saya lihat dia sangat gugup.

“Bila ditanya mengapa gugup, dia kata tidak percaya dapat berlakon dengan saya. Dia mempunyai masa depan yang cerah kerana mempunyai minat dan sifat ingin belajar yang tinggi,” kata Fasha.

Jejai di rumah terbuka

Dalam rumah terbuka Fasha, dia menjemput seramai 150 orang tetamu yang terdiri daripada keluarga, teman, peminat, pelanggan salonnya dan anak-anak yatim dari Rumah Perlindungan Anak-Anak Yatim Raudharul Jannah tetapi jumlah tetamu yang hadir mencecah 300 orang.

Bagaimanapun dalam ramai-ramai tetamu yang hadir, mata tertumpu pada seorang tetamu yang hadir iaitu Rizal Ashram (Jejai) yang sebelum ini dikatakan sudah putus cinta dengan Fasha.

Adakah kehadiran Jejai menandakan hubungan mereka telah pulih semula? Ketika disoal mengenai kehadiran Jejai pada Fasha, dia hanya menjawab: “Saya enggan mengulas lanjut mengenai perkara ini. Sekarang saya hanya beri tumpuan kepada kerjaya dan salon sahaja.”

Nampaknya rezeki Fasha semakin mencurah-curah, malah Fasha juga mengakui tahun ini rezekinya melebihi daripada tahun-tahun sebelumnya, terutama selepas dia membuka salon yang diberi nama Chinta Salon pada tujuh bulan lalu.

“Syukur, rezeki lakonan dan salon mencurah-curah. Kalau saya tahu berniaga menguntungkan seperti ini sudah lama saya buka salon.

“Tetapi bukan mudah kerana perniagaan memerlukan modal yang besar. Andai saya sudah tidak berlakon suatu hari nanti, salon ini yang akan menjadi sumber rezeki saya,” luahnya yang kini mempunyai tiga orang kakitangan di salonnya.

Impian Fasha untuk salonnya adalah untuk membuka cawangan di Johor Bharu dan juga Kangar, Perlis atas permintaan yang tinggi di dua negeri itu.

“Itu hanya angan-angan saya, harap-harap akan menjadi kenyataan suatu hari ini. Saya memilih Johor Bharu kerana ia negeri kelahiran saya dan permintaannya sangat tinggi begitu juga dengan Perlis,” katanya yang menguruskan sendiri perjalanan salonnya itu.

Anugerah Skrin 2011

Jika tahun lepas nama Fasha tercalon dalam drama Bagaikan Sumayyah, tahun ini namanya sekali lagi tercalon dalam drama berjudul Berkalung Noda arahan M. Hitler Zami.

Meskipun drama itu merupakan sebuah drama yang bagus, tetapi ia terpaksa bersaing dengan drama-drama lain yang tidak kurang hebatnya, justeru, Fasha tidak meletakkan harapan yang tinggi dan menyerahkan nasibnya pada pihak juri.

“Kalau menang, Alhamdulillah, kalau tidak menang tidak apa kerana saya telah memberi yang terbaik. Bagi saya drama Berkalang Noda sebuah drama yang bagus dan agak berat untuk saya kerana ia mengenai isteri curang,” katanya yang akan muncul dalam drama berjudul Bawaku ke Syurga.

sumber

Kekeliruan pencalonan AIM ke-18


SETELAH ramai yang menunggu dan berteka-teki mengenai lima calon terbaik untuk setiap kategori yang dipertandingkan Anugerah Industri Muzik ke-18, kini terjawab sudah apabila pihak Persatuan Industri Rakaman Malaysia (RIM) mengumumkannya pada 14 September lalu sewaktu sidang media di Hotel Royale Chulan, Kuala Lumpur.

Banyak kejutan dan perubahan mengenai calon mahupun kategori yang bertanding.

Antaranya beberapa nama artis luar negara yang dicalonkan seperti pengarah muzik, DJ CZA (Singapura) dan sebaliknya, penyanyi tempatan Zee Avi yang layak pula tidak dicalonkan.

Bukan itu sahaja, jika sebelum ini pihak RIM mengumumkan 19 jumlah kategori yang dipertandingkan tetapi kini hanya 18 kategori sahaja yang akan dipertandingkan dalam AIM ke-18 yang akan berlangsung di Stadium Putra Bukit Jalil pada 12 November ini pukul 9.00 malam.

Ramai yang terkejut dan ada yang terkilan selepas lima calon terbaik untuk 18 kategori AIM ke-18 diumumkan.

Mengulas tentang isu itu, Pengerusi Bersama, Jawatankuasa Penganjur AIM ke-18, Rosmin Hashim memberitahu, sepatutnya terdapat 19 kategori untuk tahun ini, tetapi panel hakim telah sebulat suara memansuhkan satu kategori iaitu Lagu Hip Hop Terbaik kerana kekurangan penyertaan yang menepati kriteria.

“Walaupun kategori berkurangan, jumlah pencalonan AIM tahun ini masih menggalakkan. Ini bermakna syarikat rakaman masih aktif menghasilkan lagu-lagu.

“Saya juga lihat sudah banyak pihak rakaman dan artis lebih mengutamakan penerbitan lagu single dari album. Jadi, ia boleh dikatakan industri muzik kita masih dinamik,” katanya.

Mengulas mengenai isu calon luar negara yang tersenarai manakala artis Malaysia sendiri tidak tersenarai, kata Rosmin, pihak RIM telah menetapkan untuk album, sekurang-kurangnya 60 peratus lagu bahasa Melayu perlu dihasilkan oleh warganegara Malaysia.


“Untuk single pula, ia mesti 100 peratus digubah oleh komposer tempatan dan juga di bawah label tempatan. Ini bermakna, jika seseorang artis Malaysia itu menyanyi atau menggubah lagu dengan sendiri tetapi bernaung di bawah syarikat luar negara maka secara automatik dia tidak layak. Hanya calon atau artis yang bernaung di bawah label Malaysia dan berdaftar dengan RIM sahaja yang layak bertanding.

“Merujuk kes Zee Avi, dia memang artis Malaysia, namun dia tidak layak bertanding kerana bernaung di bawah label Amerika. Pencalonan untuk DJ Cza pula kerana dia bernaung di bawah label Malaysia. Kedua-dua individu ini layak tercalon kerana syarat-syarat yang ditetapkan jelas menyatakan artis luar negara layak bertanding selagi terikat dengan label Malaysia,” jelas Rosmin.

Selain itu, Rosmin turut mengumumkan Datuk Ramli MS sebagai Ketua Hakim AIM ke-18 selama tiga tahun berturut-turut serta menyiarkan nama-nama hakim lain yang terlibat dalam penghakiman nominasi AIM ke-18 untuk pengetahuan umum.

Antara artis yang banyak mendapat pencalonan untuk beberapa kategori ialah Aizat Amdan, Yuna, Anuar Zain, Najwa dan Sheila Majid.

Sementara itu, Sheila Majid tidak menyangka menerima empat pencalonan dalam AIM ke -18.

Menyifatkan pencalonan itu sebagai rezeki, antara kategori yang mencalonkan nama Sheila ialah kategori Album Terbaik, Lagu Pop Terbaik menerusi lagu Dengarkanlah manakala untuk kategori Album Terbaik pula dan dua pencalonan dalam kategori Susunan Muzik Terbaik Di Dalam Lagu untuk lagu Jeritan Batinku dan Ku Mohon.

“Sebenarnya saya masih terkejut kerana berjaya dicalonkan untuk empat kategori. Mungkin sudah menjadi rezeki saya dipilih oleh pihak juri.

“Saya muncul dengan album The Malaysia Philharmonic Orchestra Celebrates 25 Years of Sheila Majid adalah untuk peminat yang tidak dapat hadir pada konsert tersebut dan tidak pernah mengimpikan sebarang anugerah,” ujarnya mengenai album yang menerima pencalonan kategori Album Terbaik.

sumber

Panggilan adik bertukar sayang


PERANCANGAN untuk mendirikan rumah tangga sebelum usia melebihi angka 30 tahun tercapai apabila aktor dan pengacara Ashraf Muslim telah selamat bergelar suami kepada wanita pilihannya yang merupakan bakal seorang doktor pada 1 Syawal lalu di hadapan Kaabah di Mekah.

Majlis persandingannya pula berlangsung dengan penuh meriah bertemakan warna ungu di kediaman keluarga pihak perempuan di Gombak pada Sabtu lalu.

Kata Ashraf yang ditemui pada majlis persandingannya itu: "Saya sudah lama mencari wanita untuk menjadi isteri saya kerana saya memang merancang untuk berkahwin sebelum usia 30 tahun. Tahun ini umur saya 30 tahun kiranya perancangan saya masih mengikut landasan.

"Saya tidak tahu nak cakap sampai seru ke tidak sebab ketika saya menunaikan umrah, nama Dayana yang muncul di fikiran saya. Itu yang membuatkan saya yakin, dia wanita yang tepat untuk saya, tambahan pula dia rapat dengan keluarga saya, bagi saya itu perkara paling penting."

Tegas Ashraf, dia sememangnya mahu mencari wanita yang solehah menjadi suri hatinya dan melihat Dayana cukup sempurna untuk dirinya.

"Memang saya berniat untuk cari wanita solehah sebagai isteri, walaupun tidak seratus peratus sempurna tetapi Dayana masih boleh dibimbing dan kerana itu hubungan kami lebih akrab dan kuat," ucap Ashraf sambil menjeling ke arah isterinya.

Bercerita lanjut mengenai pernikahannya yang berlangsung di Mekah pada 1 Syawal lalu, kata Ashraf, pernikahannya dilakukan pada selepas Asar mengikut waktu di Mekah dan pada pukul 9 malam mengikut waktu Malaysia berlangsung dengan sekali lafaz sahaja.

Bagaimanapun, Ashraf yang berada di sana lima hari selepas majlis pernikahan berlangsung, mengakui gementar tatkala menerima Dayana sebagai isteri.

"Selain ayahnya yang menikahkan kami, pernikahan yang berlangsung di hadapan Kaabah membuatkan saya bertambah gementar tetapi Alhamdulilah semuanya berjalan lancar, hanya dengan sekali lafaz, Dayana menjadi isteri saya.


"Selepas nikah, kami menunaikan solat sunat nikah, kemudian melakukan tawaf sebanyak tujuh kali, sambil berdoa meminta yang terbaik untuk rumah tangga yang baru dibina," cerita Ashraf mengenai majlis pernikahan yang dihadiri 12 ahli keluarga termasuk mereka serta beberapa orang jemaah yang turut mengerjakan umrah bersama mereka pada bulan Ramadan.

Perubahan hidup

Ketika ditemui Kosmo! Ashraf baru bergelar suami selama 17 hari dan banyak perubahan dalam kehidupannya sejak Dayana, 24, menjadi suri hidupnya.

"Saya rasa kehidupan saya semakin teratur, makan minum terjaga. Sekarang semakin ringan kalau nak membuat sesuatu kerja kerana sudah berdua boleh saling membantu, tetapi tanggungjawab saya semakin berat sebagai seorang suami," kata Ashraf.

Apabila disoal siapakah Dayana di mata Ashraf, kedua-duanya tersipu-sipu malu dan tersenyum. Ashraf memulakan bicara, sebelum bertunang dan bernikah, dia hanya menganggap Dayana sebagai adik disebabkan dia menganggap bapa Dayana sebagai abang kerana dia bekerjasama dengan bapa Dayana di Pusat Rawatan Islam Al-Hidayah.

Bagaimanapun semuanya berubah selepas dia sah menjadi suami Dayana, kini panggilan sayang laju meluncur di bibir Ashraf sebagai ganti nama buat isterinya.

"Banyak yang berubah, daripada segi perkataan, layanan dia terhadap saya, kalau saya ada masalah, saya banyak luahkan kepadanya," ucap aktor yang popular dengan drama Ustaz Amirul itu lagi.

Dayana yang setia duduk di sebelah Ashraf pula menjelaskan, sebelum bernikah, mereka tidak begitu mengenali antara satu sama lain, kerana hubungan mereka berlangsung dengan begitu pantas.

"Kami bercinta selepas bernikah, sebelum itu biasa-biasa sahaja. Selepas bergelar isteri saya cuba untuk mengenalinya dengan lebih mendalam lagi. Alhamdulillah, saya lihat kami serasi dalam banyak perkara," tutur Noor Dayana.

Melaka, Kuala Lumpur

Tidak seperti pasangan suami isteri yang lain, Ashraf dan Dayana terpaksa berkorban untuk berpisah buat sementara waktu sehingga Dayana tamat pengajiannya dalam bidang perubatan di Universiti Mannipal, Melaka pada Mac tahun depan.

Disebabkan itu perancangan untuk memiliki cahaya mata dalam masa terdekat juga harus ditunda.

"Dia masih belajar, jadi untuk masa terdekat ini kami harus bercinta jarak jauh, hanya hujung minggu sahaja akan berjumpa. Saya akan tinggal bersama keluarga Dayana di Gombak, manakala Dayana pula akan menghabiskan pengajiannya di Melaka," kata Ashraf.

Disebabkan sibuk dengan jadual kerja dan kuliah, pasangan ini tidak akan pergi berbulan madu dalam waktu yang terdekat, tetapi mereka sudah mempunyai destinasi impian yang ingin dilawati bersama kelak.

"Sekarang saya tengah cuti semester, selepas ini akan sibuk dengan kuliah jadi tidak sempat untuk berbulan madu. Tetapi kalau destinasi pilihan, kami berdua pilih untuk ke New Zealand. Bila akan ke sana belum tahu lagi kerana abang Ashraf pun sibuk dengan kerjanya," kata Dayana yang semakin menyesuaikan diri dengan status selebriti suaminya itu.

sumber

DiCaprio disangka perompak


SEPATUTNYA untuk aktor hebat seperti Leonardo DiCaprio, dia sudah cukup terkenal di seluruh dunia kerana sering muncul dalam pelbagai filem.

Namun ternyata ada juga yang masih tidak mampu mengenalinya. Lebih parah, dia bukan sahaja tidak dikenali, tetapi turut disangka sebagai perompak yang mahu merompak sebuah kedai barangan kemas!

Insiden itu terjadi di sebuah kedai perhiasan yang dikenali sebagai Family Jewels di Sydney, Australia. Ia terjadi selepas pengawal peribadi aktor itu secara tidak sengaja telah membunyikan alat penggera di kedai tersebut.

Pada saat alat tersebut berbunyi, DiCaprio betul-betul melangkah masuk ke dalam kedai itu dengan memakai cermin mata hitam, jaket dan topi yang membuatkan seorang pekerja di kedai tersebut menyangka dia mahu melakukan rompakan

Bagaimanapun perasaan panik itu pantas dimatikan oleh pekerja lain yang mengenali aktor yang terkenal menerusi filem Titanic. Mereka segera menenangkan pekerja yang panik dengan memberitahu DiCaprio bukan seorang perompak, tetapi aktor terkenal dan dia singgah ke kedai tersebut untuk membeli perhiasan buat ibunya.

Selepas diberitahu lelaki yang disangka perompak itu adalah Leonardo DiCaprio, pekerja tersebut pantas mengaku sebenarnya dia mengenali aktor tersebut, namun oleh kerana dia datang dengan memakai jaket, cermin mata hitam dan topi, membuat dia tidak dapat mengecam aktor tersebut.



sumber

Nafi mahu kejar VIP


DI sebalik kebanjiran ramai pelakon-pelakon baharu yang mewarnai industri lakonan ketika ini, ternyata usaha pelakon Natasha Sheila Abd. Razak untuk menempatkan dirinya sebaris dengan pelakon-pelakon wanita yang lain dilihat semakin berhasil.

Baru sahaja bergelar artis selama dua tahun, namun pelakon yang lebih popular dengan nama Tasha Shila dengan pantas mencuri tumpuan ramai menerusi lakonannya yang memberi impak kepada penonton.

Boleh dikatakan tahun 2011 adalah tahun yang sememangnya memberi tuah kepada pelakon yang berasal Kuala Lumpur itu apabila namanya menjadi sebutan ramai, meskipun lebih dikenali menerusi watak antagonis.

Menurut pelakon jelita berusia 24 tahun itu ketika ditemui baru-baru ini, dia sangat bersyukur apabila namanya kini semakin menyerlah setelah dua tahun bergiat secara aktif dalam bidang lakonan.

"Memang tahun ini dilihat cukup bertuah buat diri saya apabila kehadiran saya dalam industri lakonan sudah mula disedari ramai pihak. Malah, tawaran berlakon juga semakin banyak yang diterima.

"Walaupun kerap membawakan watak yang dibenci penonton, namun saya tetap gembira kerana ia telah memberi impak yang positif sehinggakan saya semakin diterima di dalam industri ini," ujar anak sulung dari tiga beradik itu.

Menurut pelakon yang pernah membintangi filem Ratu The Movie itu lagi, sememangnya dia tidak menyangka apabila pantas mengecap populariti biarpun baru dua tahun bergelar anak seni.

Jelasnya, memandangkan industri lakonan sekarang ini dibanjiri dengan kehadiran ramai pelakon-pelakon baharu, dia sendiri bertekad untuk lebih fokus dalam karier yang diceburinya

"Boleh dikatakan pelakon-pelakon baharu yang muncul sekarang ini memang ramai yang berbakat. Sebab itu saya mahu lebih serius agar kehadiran saya dalam dunia lakonan terus diterima peminat.

"Meskipun terpaksa bersaing dengan pelakon-pelakon lain yang lebih hebat dan berbakat, tetapi saya anggap itu sebagai satu persaingan sihat. Malah, ini yang membuatkan saya perlu berusaha dengan lebih keras lagi," ujarnya.

Pada masa yang sama, Tasha juga menafikan sekeras-kerasnya tohmahan segelintir pihak yang mengatakan dia menceburi bidang lakonan kerana mahu mengejar cinta golongan berstatus VIP dengan berbekalkan wajah yang cantik.

Ujar Tasha, dia sedar tohmahan sebegitu pasti akan dihadapi pelakon baru sepertinya, namun dia tetap bertegas bahawa pembabitannya dalam bidang lakonan adalah semata-mata kerana minat yang begitu mendalam serta mahu membantu menambah pendapatan keluarga.

"Memang saya tidak nafikan pernah mengenali ramai golongan yang berstatus VIP ini. Itu pun disebabkan saya pernah bekerja selama beberapa tahun di sebuah butik jenama terkenal sebelum bergelar pelakon.

"Kalau saya mahu, sudah tentu sejak dari dahulu lagi sudah saya lakukan. Namun, langsung tidak pernah terlintas di fikiran saya untuk mencari kesenangan dengan jalan yang mudah," jelasnya.

Jadi penyanyi

Meskipun bakatnya dalam bidang lakonan dilihat semakin menyerlah, tetapi pelakon jelita berkenaan meluahkan yang dia sebenarnya lebih berminat untuk menjadi penyanyi suatu masa dahulu.

Jelasnya lagi, ramai peminat yang tidak tahu bahawa dia pernah menjalani uji bakat rancangan realiti Akademi Fantasia pada musim ketiga dan ketujuh. Bagaimanapun, rezeki ternyata tidak menyebelahinya untuk menjadi salah seorang peserta dalam rancangan tersebut.

"Kalau dahulu apabila ditanya sama ada saya berminat untuk menjadi pelakon atau penyanyi, memang saya akan memilih untuk menjadi penyanyi. Sebelum ini, saya juga mendapat tawaran untuk merakamkan single, tetapi ia senyap begitu sahaja.

"Sekarang ini saya tak sangka pula sekarang rezeki saya lebih terarah ke bidang lakonan. Apa pun saya tetap berpuas hati dengan apa yang dikecapi dan saya berharap dapat berdiri setanding dengan pelakon-pelakon popular lain," ujarnya.

Ketika ditanya sama ada dia masih berminat untuk bergelar seorang penyanyi, Tasha menjelaskan impiannya menjadi penyanyi tidak pernah padam. Cuma dia merasakan buat masa ini biarlah bakat seni yang ada ditumpukan kepada berlakon sahaja.

Ujarnya, sebagai seorang pelakon baharu dia tidak harus terlalu terburu-buru untuk mencuba bidang seni yang lain dan lebih baik sekiranya dia menimba lebih banyak ilmu dan pengalaman tentang selok-belok dunia lakonan.

"Lagipun saya ingin buktikan kepada semua orang yang saya memang mampu untuk menjadi seorang pelakon yang bagus. Saya tidak mahu orang membuat persepsi negatif dengan mengatakan saya berlakon macam kayu dan hanya bergantung kepada paras rupa untuk menjadi pelakon," tegasnya.

Solo

Dengan memiliki paras rupa menawan dan pastinya menjadi idaman serta rebutan ramai lelaki, sudah tentu Tasha turut ditebak dengan persoalan mengenai gerangan siapakah jejaka yang sudah bertakhta di hatinya ketika ini.

Meskipun kalau dilihat adalah sesuatu yang tidak mustahil buat dirinya untuk mendapat jodoh di kalangan lelaki kacak dan kaya, apa yang menariknya Tasha mengakui dia kini tidak mempunyai teman lelaki.

"Mungkin ada yang tidak percaya saya masih lagi solo, namun itulah hakikat sebenarnya. Apatah lagi dengan jadual lakonan saya yang terlalu sibuk membuatkan saya belum terfikir untuk menjalinkan hubungan percintaan.

"Ini bukanlah disebabkan saya terlalu memilih sangat dan meletakkan kriteria tertentu kepada mana-mana lelaki yang cuba mendekati saya. Malah, saya sendiri tak kisah kalau ibu saya mahu mencarikan lelaki yang sesuai untuk saya," jelasnya.

Biarpun menyatakan dirinya sanggup menerima lelaki atas pilihan keluarga, tetapi buat masa ini dia masih belum memikirkan tentang tempoh untuk mendirikan rumah tangga dan mahu mengejar cita-citanya terlebih dahulu iaitu bergelar pelakon yang berjaya.

sumber

Chris Brown lempar jam Rolex


SUDAH menjadi kebiasaan apabila seseorang penyanyi popular akan melemparkan barang dari atas pentas kepada penonton sebagai hadiah istimewa ketika membuat sesuatu persembahan.

Bagaimanapun, apa yang dilakukan oleh penyanyi Chris Brown ternyata sesuatu yang cukup menarik perhatian apabila dia secara tidak sengaja telah melemparkan jam tangan jenama Rolex yang berharga RM65,000 ketika acara MTV Video Music Awards 2011.

Ketika menyanyikan lagu With You, jam tangan yang dipakai penyanyi berkenaan telah longgar. Kemudian dia telah menanggalkannya dah berniat melemparkan di tepi pentas, tetapi secara tidak sengaja dia tersalah lempar ke arah penonton.

Akibat tindakan tersebut, salah seorang pengawal Chris terpaksa turun ke arah penonton untuk mendapat jam itu. Namun, dia bernasib baik apabila salah seorang penonton telah memulangkan semula jam tersebut.

“Walaupun Chris tidak sempat untuk berjumpa dengan penonton berkenaan, tetapi dia sangat menghargai tindakan yang telah dilakukan dan sangat berterima kasih kerana bersikap jujur,” ujar jurucakap penyanyi tersebut.

sumber

Russell Brand jadi paderi


PERNAH menjadi seorang yang ketagih alkohol, dadah dan seks, kini aktor Russell Brand telah mengalami satu perubahan sejak berkahwin dengan Katy Perry iaitu dengan menjadi paderi.

Hal yang demikian terjadi setelah aktor berkenaan mempunyai keluarga mertua yang sememangnya kuat agama. Selepas mendalami ilmu agama, dia telah dilantik untuk menjadi paderi di gereja America's Universal Life Church.

“Ternyata kehidupan Russell telah berubah sama sekali setelah dia bertemu dengan kedua ibu bapa Katy. Dia juga kerap membaca buku teologi terutamanya yang dikarang oleh Maharishi,” ujar satu sumber terdekat aktor berkenaan.

Lebih menarik lagi, tidak lama setelah dilantik menjadi paderi, Russel pernah menikahkan sepasang pengantin di gereja tersebut. Malah, dia tidak keberatan untuk melakukannya memandangkan ia adalah permintaan pasangan pengantin berkenaan.

sumber

Bicara hati Syamsul, Sam


MENGGANDINGKAN dua figura popular, Shaheizy Sam dan Syamsul Yusof yang berjaya di lapangan masing-masing bukan satu hal yang mudah kerana masing-masing terikat dengan komitmen kerja dan waktu yang suntuk.

Jadi, sesi fotografi yang diadakan di rumah keluarga Syamsul di Taman Melawati itu berlangsung pada penghujung puasa empat hari selepas Syamsul dan keluarganya balik daripada menunaikan umrah selama 10 hari.

Suasana santai bertukar serius apabila kedua-dua jejaka yang kelihatan segak berbaju melayu rekaan pereka terkenal Salikin Sidek mula meluahkan pendapat dan berbicara mengenai topik mengenai populariti, cinta dan perkahwinan.

Sam dan Syamsul yang bersekolah di sekolah menengah yang sama iaitu Sekolah Menengah Taman Melawati, mengakui kadang-kala mereka cukup menyenangi populariti yang hadir, namun, ada masanya mereka terperangkap dengan populariti yang menggugat privasi diri.

“Orang mungkin lihat kami artis, mereka ada fantasi dalam minda mereka tentang kehidupan kami contohnya artis mesti bersosial, walhal kami berdua seorang yang pemalu dan hidup dalam dunia kami sendiri.

“Tetapi macam saya harus buang sifat malu itu untuk kerja kerana saya sedar saya tidak boleh terus mengasingkan diri untuk terus berjaya dalam bidang seni,” kata Sam sambil dipersetujui oleh Syamsul.

Selit Syamsul, dunia fantasi peminat tentang kehidupan artis yang hidup dalam dunia glamor setiap hari adalah salah kerana artis juga manusia biasa yang menjalani kehidupan yang normal.

“Kami macam orang biasa, ada kawan-kawan tetapi macam saya tidak ramai kawan artis sebaliknya kawan-kawan saya adalah saudara-mara saya dan juga pekerja produksi yang selalu bekerja dengan saya.

“Bukan saya takut kawan dengan artis tetapi sebab saya rasa saya tidak glamor macam mereka, jadi saya bimbang andai saya tidak boleh masuk dengan mereka,” tutur Syamsul yang lebih senang andai peminat menganggapnya sebagai rakan daripada idola.

Sama juga halnya dengan Sam, dia juga tidak merasakan dirinya glamor kerana ada juga yang masih tidak mengenali siapa dirinya. Malah, dia juga enggan dirinya dipuja tinggi melangit oleh peminatnya.

“Ada orang kenal, ada juga tidak kenal saya. Ada tempat saya akan diserbu peminat ada tempat, orang akan buat tidak kisah dengan saya. Jadi, saya tidak rasa saya popular atau glamor,” tutur Sam.

Bertemu janji dengan kekasih merupakan perkara paling mudah untuk orang biasa tetapi menjadi sukar buat Syamsul, apabila popularitinya memakan privasinya.

“Saya jarang keluar rumah sebab saya bimbang persepsi orang ramai. Kalau saya keluar di mana-mana orang pasti akan pandang siapa disebelah saya, kalau perempuan mesti mereka akan sangka itu kekasih saya walaupun saya hanya keluar dengan kawan saya sahaja. Jadi bermacam-macam fitnah boleh timbul.

“Kalau nak keluar dengan orang istimewa (kekasih) juga agak sukar. Sebenarnya banyak perkara yang saya ingin lakukan dengan kekasih sebagaimana pasangan kekasih yang lain. Contohnya, saya teringin membawa dia ke i-City, Shah Alam, tetapi memandangkan tempat itu ramai orang, mereka akan pandang dan mula berkata-kata. Nanti dia tidak selesa, saya pun tidak selesa,” jawab Syamsul yang rindu hidup bebas seperti zaman sebelum menjadi artis.

Sam pula tidak seperti Syamsul yang memikir banyak perkara, kata Sam dia tidak kisah mahu ke mana dan dengan siapa asalkan dia menjalani kehidupan seperti yang dimahukannya.

“Saya tidak kisah sangat, mana saya nak pergi saya pergi sahaja tanpa berfikir panjang. Tetapi disebabkan kesibukan kerja, masa saya lebih banyak dihabiskan di set penggambaran, kalau tidak pun saya hanya berehat di rumah kerana saya bukannya suka berjalan-jalan sangat,” balas Sam.

Tamat zaman bujang

Tahun ini Syamsul berusia 27 tahun manakala Sam pula berusia 29 tahun, jika melihat pada usia dan kestabilan kerjaya tidak ada masalahnya jika mereka mahu berumah tangga dengan kadar segera.

Syamsul mengakui dia mula terasa tua apabila usianya mencecah angka 25 tahun dan sejak kebelakangan ini dia sudah memikirkan masa depan serta bersedia untuk menamatkan zaman bujangnya secepat mungkin.

“Dulu saya tidak rasa nak kahwin tetapi sekarang baru saya faham bila orang kata sudah sampai seru. Sekarang saya rasa saya sudah bersedia untuk berkahwin dan mempunyai keluarga sendiri.

“Sebab apabila saya lihat hidup saya, saya sudah mempunyai kerjaya yang stabil tetapi saya masih rasa kosong. Kalau kahwin cepat pun bagus sebab dapat elakkan maksiat dan kehidupan lepas kahwin lebih terurus,” ungkapnya.

Ditanya sudahkan hatinya berpunya, tanpa berselindung Syamsul mengakui dia kini sedang mengenali hati budi seorang gadis berusia 19 tahun yang merupakan pelajar institusi swasta.

“Dia orang biasa bukannya artis, hubungan kami baru lima bulan. Setakat ini saya selesa dengannya. Keluarga saya tahu tentang kami tetapi saya belum membawanya jumpa ibu bapa saya lagi,” tuturnya.

Berlainan pula dengan Sam, dia menyasarkan usia 32 tahun merupakan waktu yang tepat untuknya mula berfikir soal memiliki keluarga sendiri.

“Saya hanya mencari gadis yang sempurna buat diri saya. Tetapi disebabkan kerja saya yang tidak tentu masa, susah untuk saya bercinta atau mempunyai isteri.

“Saya tidak sampai hati untuk meninggalkan isteri di rumah berhari-hari sebab saya kerja siang malam pagi petang. Jadi, untuk mengelakkan sebarang masalah lebih baik saya jangan kahwin dulu.

“Bila kerjaya, masa dan ekonomi saya benar-benar stabil, baru saya akan memikirkan soal perkahwinan. Sekarang ini pun masa untuk diri sendiri juga semakin terhad, macam mana saya mahu beri masa kepada orang lain,” luahnya.

Syamsul tunai umrah

Lebaran kali ini lebih bermakna buat Syamsul kerana dia dapat merasai pengalaman berpuasa di Mekah. Meskipun pemergian ke Mekah tahun ini bukannya yang pertama kali tetapi ujar Syamsul inilah pertama kali dia ke Mekah sebagai seorang lelaki dewasa.

“Pertama kali saya ke Mekah ikut ibu bapa saya adalah pada usia lima tahun, 10 dan 16 tahun, kiranya kali ini yang pertama sebagai lelaki dewasa.

“Rasa seronok sangat sebab saya jumpa ramai rakan artis di sana. Bila di sana rasa macam tidak mahu balik ke Malaysia, bimbang sebab iman nipis. Bila balik rasa rindu mahu ke sana semula,” tuturnya.

Bercerita mengenai raya, jelas Syamsul sama seperti tahun-tahun sebelumnya dia dan keluarga akan menyambut raya sebelah ayahnya terlebih dahulu di Selayang Baru kemudian melawat keluarga sebelah ibunya di Shah Alam, Selangor.

“Raya tahun ini kurang seronok sikit kerana ini pertama kali kami beraya tanpa datuk sebelah ibu. Sedih sikitlah.

“Selebihnya kami beraya yang lalu pula macam biasa. Persiapan raya pula, walaupun saya ini sudah berusia 27 tahun, tetapi bab baju raya masih diuruskan oleh ibu saya,” katanya sambil ketawa.

Sam raya di Sabah


Menurut Sam, raya tahun ini seperti biasa pada hari pertama dia akan beraya di rumah keluarganya di Kuala Lumpur.

Kemudian, buat pertama kalinya pada hari raya keempat, Sam dan seluruh keluarganya akan terbang ke Sabah untuk melawat kakaknya Zizie Ezette dan abang iparnya Ahli Parlimen Kinabatangan, Datuk Bung Mokhtar Radin.

“Beza sikit raya tahun ini, selain beraya di Sabah, tahun ini saya cuti panjang selepas penggambaran filem SAM yang baru saja selesai.

“Saya akan bercuti sehingga bulan November kerana sedang dalam proses untuk menerbit dan mengarahkan bersama sebuah filem aksi komedi yang belum ada tajuk di bawah syarikat kakak saya, 2121 Vision Pictures,” ucapnya.

Tahun ini juga Sam merancang untuk mengadakan rumah terbuka besar-besaran di Finas buat peminat yang sentiasa berada di belakang kejayaannya.

“Saya aktif di Facebook dan Twitter, di sana saya hanya boleh berbual dengan mereka tetapi tidak dapat berjumpa. Jadi, dengan kedatangan raya, saya akan membuat rumah terbuka khas untuk peminat, keluarga dan sahabat handai.

“Nanti di rumah terbuka itu, peminat yang ingin jumpa saya dan bergambar, bolehlah berbuat demikian, kiranya rumah terbuka itu sebagai tanda penghargaan dan terima kasih saya kepada peminat,” balasnya.

sumber

Related Posts with Thumbnails
 

3-column blogger templates(available in 4 different styles)