Alyah nafi kahwin tahun ini


GOSIP mengenai hubungan istimewa yang terjalin antara penyanyi Alyah atau Noor Hasliah Abu Hassan, 31, dan Datuk Ramli MS, 53, sudah agak lama kedengaran dan kerap diperkatakan peminat. Namun, kedua-duanya tidak pernah mengesahkan status mengenai hubungan tersebut.

Belum reda lagi mengenai gosip tentang percintaan mereka berdua, kini timbul pula cerita lebih menarik apabila kedua-duanya dikatakan bakal melangsungkan perkahwinan pada tahun ini.

Alyah yang ditemui pada majlis rakaman program Irama di Studio NTV7 Glenmarie, Shah Alam, Selangor baru-baru ini mengakui terkejut apabila persoalan mengenai perkahwinannya telah diajukan.

KOSMO!: Ada gosip mengatakan Alyah bakal melangsungkan perkahwinan dengan Datuk Ramli MS tahun ini. Boleh Alyah komen akan kebenaran gosip itu?

ALYAH: Sebenarnya saya tidak tahu bagaimana kisah tentang perkahwinan saya ini boleh timbul. Sudah tentu saya agak terkejut apabila tiba-tiba dikatakan akan melangsungkan perkahwinan pada tahun ini.

Kalau memang betul saya akan berkahwin pastinya saya tidak akan menyorokkan perkara ini dan akan berkongsi dengan semua orang. Kalau buat benda baik buat apa hendak disorokkan pula.

Jadi, Alyah memang menafikan tentang gosip tersebut?

Kalau hendak diulas dengan lebih lanjut mengenai perkahwinan ini, saya sekadar berserah pada jodoh. Sekiranya ada rezeki dan jodoh saya akan tetap mendirikan rumah tangga suatu hari nanti.

Namun, kalau hendak dikatakan saya akan mendirikan rumah tangga pada tahun ini, ia sememangnya tidak benar sama sekali memandangkan kini saya agak sibuk dengan aktiviti nyanyian.

Bagaimana pula hubungan dengan Datuk Ramli MS?

Soalan ini memang sudah selalu ditanya oleh ramai pihak dan apa yang boleh saya cakap setakat ini kami dalam peringkat berkawan. Namun, saya akui kini kami sedang dalam proses mengenali antara satu sama lain.

Buat masa ini, cuma itu sahaja yang boleh saya komen dan tidak mahu memberi komen yang lebih lanjut mengenainya. Lagipun saya pernah bertunang sebelum ini tetapi akhirnya tidak jadi berkahwin.

Adakah Alyah kesal dengan gosip yang diperkatakan itu?

Kalau diikutkan sudah tentu saya agak kecewa kerana ia kelihatan seolah-olah saya cuba membelakangkan keluarga pula tentang perkahwinan. Apabila gosip sebegini timbul, sudah tentu kepercayaan keluarga terutama ibu kepada saya akan tergugat.

Bagi saya dalam setiap perkara yang dilakukan sudah tentu keluarga tidak boleh diketepikan, apatah lagi kalau ia membabitkan perkara mengenai perkahwinan.

Apakah perkembangan terbaharu karier nyanyian Alyah sekarang?

Mengikut perancangan saya akan tampil dengan album terbaharu selepas hari raya nanti. Dalam album tersebut mengandungi tujuh buah lagu dan kini saya sedang menyiapkan rakaman lagu yang terakhir.

Sepanjang bulan Ramadan ini juga saya akan habiskan masa di kampung halaman bersama ahli keluarga yang lain memandangkan sudah empat tahun saya selalu sibuk setiap kali bulan puasa sehingga tidak ada masa bersama mereka.

sumber

0 comments:

Related Posts with Thumbnails
 

3-column blogger templates(available in 4 different styles)